Grilldille

fredag 1 augusti 2008 0 kommentarer

Kan bara säga att Marcus "Duracellkaninen" var duktigt sliten i morse och det var under mycket stön och stånk som han intog sin frukost innan det var dax för avresa mot Ishallen. Jag måste berömma honom för en mycket väl genomförd hockeyskola, som har ställt höga krav på vilja och förmåga att ta åt sig instruktioner samt att sköta sin sömn och kost. Hade man själv varit med så hade det förmodligen inneburit att man varit tvungen att sjukskriva sig på obestämd tid eller troligare så var det nog varit träfrack som gällde...

Skatorna är tebax.. Ja inte dem i kanot, de blev jag av med efter det att vi satte upp strandhindren av järnvägsräls. Har haft en del klagomål från oförstående mammor med gråtande barn. Men jag har förklarat vänligt men bestämt anledning till hindren och att de kan bada nån annanstans om det promt måste plaskas runt i vattnet.. Tur att jag inte berättade om minorna som jag har kvar från mitt tidigare värv i det gröna..

De skator som vi har problem med nu är fyra stycken riktigt skabbiga varelser, som i morse hade bestämt sig att drapera motorhuven på min sportsaab med nåns använda hushållspapper. Jag har skottställt och bytt till jaktammo till 440:n och informerat grannar att det kommer att skjutas skarpt i området... Det är juh bäst att varna alla skatorna i grannskapet att man menar allvar...

Igår så avnjöts helgrillad kyckling marinerad i honung och grillolja. Denna tillagades på min nyaste investering, ett roterande spett till gasolgrillen. Det är nog den saftigaste kyckling jag käkat på länge! Konsten är att undvika att göra det som de flesta svenskar gör fel när de grillar, att använda för låg temperatur i början. Man skall börja med hög värme å sen sänka vart efter att det man grillar får fin färg eller börjar bli klart. Jag har två grillar bara för att kunna grilla alla typer av kött, fågel och fisk, så man täcker hela registret av tycken och smak. Dessutom så gillar jag fortfarande min klotgrill bäst då den ger en bra kol smak till det man grillar. Nu händer det mer och mer ofta att det hamnar nått grönt på grillen oxå. Det är nån sjukdom som Calle som är vegan har dragit in vårat hus, och jag kommer att ta hit nån som får spreja nå kemiskt för detta...

Kvällen kommer givetvis att ängnas åt att grilla och dricka gudadryck tillsammans med Peter och hans ska.. eh fru å barn.. Och de Edmanska barnen har givetvis önskat Mats super kyckling. Å vad gör man inte för få kramas med både en blondin å en brunett.. Kanske samtidigt dessutom..

Veckans roligaste är läst på ett foto av en T-shirt som var upplagd på Sofia Karls Facebooksida! "Varför finns det kondomer med jordgubbssmak när alla vet att musen gillar ost"

\\ Snoop Doggy D

0 kommentarer: to “ Grilldille so far...