Nu är det klippt

tisdag 5 augusti 2008 0 kommentarer

Insåg i morse när jag borstade tänderna och slog en kik i spegeln att det var dax att slå frisören en signal.. Fan såg juh ut som en rutten persika med fjun i alla möjliga färger. Å vi skall inte snacka om vikarna eller om man skall vara ärlig så är det nog mer som fjordar..  Fast å andra sidan så skall jag inte klaga för jag har fått behålla mitt hår tills jag var 40 i alla fall, pappa han blev av med sitt hår redan vid 18-20 års åldern så man har klarat sig hyffsat ändå. Min frisör ställde upp direkt å sa att vi fixar fjunet på sedvanligt sätt, bra kille den där frisören och pålitlig oxå.. man vet vad man får och han har klippt och fixat mitt hår i nästan 20 år nu. Man kan väl säga att han inte är så sofistikerad eller har så många olika varianter på klippning men i mitt fall så blir det inget bättre av att gå till nån modefrisör. Jag tror att det beror på själva råämnet och jag säger som min far brukar säga..  Det växer inte mossa på ädelstenar.. Å jag kan säga att flinten blänker som en ädelsten efter frisörbesöket..

Måste säga efter att ha hämta Linus efter sin första dag på kojbygget att de av oss som har lejt hantverkare har blivit grymt lurade på vilken tid det tar för olika projekt. Dessa ungar har på 6 timmar hunnit med att nästan bygga klart de kojor som de skall vara klara med på fredag. Jag förstod på han som är chefshandledare att det gått fortare än vad han hade tänkt sig.. men det klart är man van att jobba med dem som driver runt och fikar och kollar in olika leverantörsshoppar så blir det nog en chock med motiverade ungar. Tycker nog att media skulle göra ett besök och kolla in med vilken hastighet man verkligen smäller upp ett uterum eller bygger om i köket...  

Gösta kanske vill ha numret till några potentiella hantverkare.!?

"Konsultis" stämplade in efter 09.20..  Hmmm ska nog bli schäfer.. 

Är inne på sista vecka av semestern och jag måste säga att det börjar klia lite i kroppen och jag tror att det behövs ett hårt träningspass i kväll för att bota symtomen.. Men efter att Ulrika får ok på att börja träna igen så är det nog klippt i vilket fall som helst.. Så det gäller att starta igång försiktigt så man inte blir jordgubbe oxå..

\\ M

0 kommentarer: to “ Nu är det klippt so far...