Poletten har trillat ner

onsdag 27 augusti 2008 1 kommentarer

Har efter ett par månader med uppgraderade rättigheter till information och möten sakta börjat förstå att det handlar om politik och inte teknik.. Man kan helt enkelt jämnföra med en sandlåda med 2-6 åringar! Det gäller att förstå själva dynamiken och vart man platsar i lådan och vem man skall vara kompis med..  Det kanske inte är John på grävskopan för att den är störst, utan det kanske är Lisa med den lilla röda bilen.. För Lisa är den som har flest kompisar och är den som kan få ett utbrott och sabba all fina vägar och hus man byggt...

Fast jag är inte intresserad av att leka i sandlådan.. Jag säger som Socker-Conny -Legobitar är för idioter! Ajöss med dom

En annan mysko sak som händer i min dagliga tillvaro är den totala mötes-hysterin som gör att det inte går att jobba effektivt. Jag har aldrig varit med om nått liknande och jag kommer nog aldrig få vara med om nått liknande..  All form av mötesstruktur saknas och det kan sitta mer folk på ett möte än det är betalande åskådare till Falu IF A-lag i div 1 hockey..  Sen så bestämmer man inget utan har det mer som ett diskutionsforum... 

Jag har börjat att aktivt skolka..   Sist jag gjorde det fick jag gå om en årskurs...  I det här fallet kan det vara värt det faktiskt..

Här är mötespolicyn:

Are you lonely?
Hate having to make decisions?
Rather talk about it than do it?

Then why not hold a Meeting!

You can:

Get to see other people
Sleep in peace
Offload decisions
Learn to write volumes of meaningless notes
Feel important
Impress (or bore) your colleagues

All in Work Time!

Meetings: The practical alternative to work

\\ Conny