Upphittad sug

måndag 4 augusti 2008 1 kommentarer

I går var det vilodag och det var inte helt enkelt att få alla familjemedlemmar att inse att man skall helga denna! Åsa som är tränare för Korsnäs P94 fick en det ena och det andra återbudet till bortamatchen mot Mora. Fantastiskt påhittiga de små liven till varför de inte vill spela match.. allt från glömda skor hos mormor till att nåns kusins sysslings kanin som var sjuk!!! Åsas lösning var prompt att gå upp på övervåningen och fråga duracellkaninen om han kunde tänka sig att ställa upp, dock så var man då tvungen att sätta stopp för detta och hävda att det var vilodag och att detta inte var förhandlingsbart. Såg på Åsas kroppspråk att det inte var helt populärt att jag sa nej, men han hade faktiskt 7 dagars hockeyskola i ryggen och han behövde vila.. tro mig. Han sov i soffan större delen av dagen och pappa fick fylla på med mat och dryck i den lilla varelsen.. så beslutet känndes helt rätt.. onda ögat eller inte.

I morse så känndes det helt underbart då Åsa var tvungen att kliva upp för sin första arbetsdag. Dock så var man själv tvungen att kliva upp strax efter på grund av taxi-jobbet, men bara att få ligga kvar när den andre måste upp är grymt skönt... Att dessutom få tala om det för den andre är till och med ännu bättre.

Taxi-jobbet är denna vecka inriktat på att få Linus till Kojbygget vid södragymnasiet och jag kan säga att det var en hop förväntansfulla ungar som stod i gymnastiksalen och spanade in varandra. De skall under följande vecka delas in i grupper och under ledning av 4 st snickare bygga varsin koja.
Man kan fundera var världen är på väg eller om vi bör klassas som curlingföräldrar.. fan när jag var liten då byggde vi kojor utan ledning och tiggde och stal ihop materiel för att kunna bygga drömkojan. Det var där som några tog sin första tjuvrök eller tittade på ett par nakna kvinnobröst i en tidning för första gången. Tror inte det blir fallet för dem på södra gymnasiet i alla fall.. fast jag är inte orolig för Linus, han kommer själv att se till att det både tjuvröks och tittas på kvinnobröst..

Undra om jag skall ge förslaget att de kan åka till Gösta och fixa hans nya kök ??

Man går in på sista veckan av semestern nu och jag måste erkänna att suget att börja jobba så smått är på väg tillbaka. Man har givetvis hunnit dra på sig de obligatoriska 3 semester kilona, då man nästan hunnit med alla 7 dödssynderna. Men jag är ju en svag människa och soffans och pilsnerns dragningskraft är alldeles för stor. Dessutom så har min straffkommendant oxå haft semester samt träningsförbud och hon har inte börjat varva upp än.. men nu är det dax att ta tag i sig själv både vad avser träning, mat och sömn.. har nu officiellt passerat 0,1 ton och då lär man ta signalerna på allvar. Så suget efter ett riktigt hårt träningspass finns där och jag skall bara motivera mig till att släppa pilsnern och rulla ur soffan.. ingen lätt uppgift.

Jag kan rekommendera alla att titta på den senaste animerade filmen som nu går på bio.. "KungFu Panda" Ofantligt rolig och med många tänkvärda citat och scener, samt att rollbesättningen som gör rösterna är idel toppnamn.. Dessutom känner jag igen mig i Pandan.. både vad avser storlek och drömmar... dessutom så käkar vi båda när vi inte mår bra.

Oogway to Shifu -" Yesterday is history, Tomorrow is a mystery, Today is a gift, that's why it is called the present "

Hmm Konsultchefen tvärsöver gatan stämplade in vid 09.20.. Konstigt att man kan göra det som privatanställd.. Jag är ledig och stämplade in 07.20 som frukostkock.. mysko... Det finns ingen rättvisa i världen!

Tappa inte sugen... världen är full av tappade sugar

\\ Po

1 kommentarer: to “ Upphittad sug so far...