Trädgårdsmästare

måndag 18 augusti 2008 0 kommentarer

Helgen är förbi och tur är nog det.. För jag vet inte om Dalsjö hade pallat med att mannen som går fram som en kultivator varit där en dag till. Jag kan villigt medge att jag har svårt att bedömma hur hårt jag skall klippa till saker.. Vilket får till följd att träd, buskar och rabbater får ta onödigt mycket stryk när jag botaniserar runt i omgivningarna runt Dalsjö Golfbana..

På eftermiddagen igår fick man bevisa att man är en riktig mästare, och det var en road blick man fick av fru berg när jag blev påkommen med att sova OS tennisfinal... Gick alldeles utmärkt och man kunde tillsammans med Rafael kamma hem ett guld som bevis på att man är världsetta i sin sin sport.. Rafael i tennis.. Matte i soffrodel..

Bara för att förstå lite av vad som krävs för att nå dit så skall ni veta att Rafael igentligen är högerhänt, men har lärt sig att spela med vänster bara för att få en starkare backhand... Matte han har bytt till en ny soffa och varit tvungen att ändra hela sin liggställning.. Snacka om hängivna..

Två andra som imponerar stort är givetvis Usain Bolt som leker hem paradgrenen 100 m och gör det genom att avsluta med som Erika Johansson säger.. - Han gör juh en "Ravelli".. Lätt bakåtlutad och höga knän.. Sanslöst! Ser fram emot 200 meter och hoppas att han springer hela vägen då.. Jag skall då ligga hela loppat det kan jag lova svenska folket..

Phelps är en annan skön lirare som man måste beundra.. Dels att kunna prestera det man lovat och under trycket från en hel värld.. Sen att pojken dessutom är ett bokstavsbarn.. ADHD har han och jag vet genom fru berg vad som krävs för att hålla koll på dessa.. Hon säger att vi är lika Phelps och jag.. Båda konsumerar 12000 kalorier om dagen.. Men Phelps förbrukar sina.. Och jag njuter av mina..

Frågan är vem som är mest mästare på vad?

DSC00229

\\ M

0 kommentarer: to “ Trädgårdsmästare so far...