Kräftgång

söndag 17 augusti 2008 0 kommentarer

Jag har klivit upp.. Fast under protest.. Mest är det min kropp som protesterar mot den behandling som jag utsatt den för senaste veckan. Men har man varit lat länge så kostar det lite att komma igång igen. Redan igår så kände jag av veckans träning, rygg och benpasset på fredagen bara toppade på en riktigt bra träningsvärk som nu har eskalerat till nått man bör söka läkarvård för.. Känns det som i alla fall..

Lajnus har fått hem sin Diarée bruna koja och alla runt om kring säger hur fin den är.. .det är den inte alls. Men han är nöjd och det borde han vara för han har byggt den själv och det var ingen lek att frakta hem den. Det krävdes 5 starka karlar som funderade länge på hur den skulle lyftas av från släpen, och under konstant tjatter av skatorna som tittade på så gled kojan av och har nu adressen Hosjöstrand 137 1/2..

Jag måste göra nått åt skatorna.. Strandhindren hjälper inte mot de som redan har bon..

DSC_0361 Linus koja

Hade ett litet missöde med släpen.. Men ett nytt stödhjul och en chokladwienerlängd senare så var det glömt..

PÅ eftermiddagen så hade jag trädgårdsarbete.. Dalsjögolfklubb var platsen.. Jag tror inte att deras rabbater kommer att hämta sig denna säsong.. Men det kommer en vår och då kommer nog de flesta spåren från mitt hackande att var ett minne blott.. Just nu så påminner mina fingrar och händer mig om hackandet.. kraftfullt. Och jag är glad att värken kom idag och inte i går kväll.. För då hade jag fått dricka mina öl till kräftorna med sugrör..

Smarta killar de där simmarna.. Man har väl själv druckit öl i landslagsdress men inte i Tv, bara tittandes på Tv och då är det helt ok tycker jag.. Men tveksamt om det passar i OS sändning!

Peter har i och för sig provat att köra naket vid en mycket spännande VM match mellan Sverige-Argentina.. Men då var det bara jag och grannens svärmor som såg.. Och det blir inga rubriker i Aftonbladet av det!

DSC_0374

Den årliga kräftfesten på Hosjöstrand avlöpte under ordnade former och i ett strålande svenskt väder. Kräftorna avnjöts med rostat bröd, romsås och en kall god lager. Dock var uppslutningen inte så god då många av stammisarna hade missat datumet och bokat sig på andra evenemang! Men vi få som var där hade trevligt och vi höll ut tills det att Kurt hade kört sitt sedvanliga - Vi flyttade hit 1978 och då gav vi 385 000 för vårat hus... Å sen vill han att alla skall berätta vad folk har gett för sina... Hehe.. Nästa år skall jag ha dagit ut listan från "Fastighets Sök" så får han se direkt vad alla betalat och hur mycket folk har i lån på sina hus.. Då kan vi skippa Kurtans rundfrågning..

Det är bra att vara IT mupp på Statliga Kartverket ;-)

DSC_0366

Slutet på kvällen gav dock en positiv överraskning och jag tror att jag fått lösningen på min kräftgång angånde de skator som redan har bon. Kurt hade efter det att jag och Bosse hällt i honom några whiskey kommit i sitt esse och började dra den ena historien efter den andra.. Och till sist så kom den om ugglan som sköts när hans svärmor satt i bilen och ugglan satt på biltaket.. Undrar om Kurt tycker det var bra att de träffade rätt? Jag är i alla fall glad för att de träffade rätt, för nu kan jag låna Berguven och skrämma bort allt som skränar på gatan..

DSC_0382

\\ Tiger

0 kommentarer: to “ Kräftgång so far...