Lajnus Cruisar

lördag 16 augusti 2008 0 kommentarer

Fredagskvällen bedrevs med ett kombinationspass av både spinning och styrketräning. Jag var tvungen att prova mitt nya spinnpass och att det är rätt tempo i låtarna.. Verkar lovande men jag tror att jag skall byta ut ett par av dem ändå.. Förslag motages gärna.

Anders B skulle köra ben och rygg och det passade mig perfekt, då just ben har varit nått som jag aktivt har fuskat med. Blev rätt lugnt då jag har ganska god självbevarelsdrift och ingen som helst lust att gå som Zeb Macahan resten av helgen.

Efter träning så var det den sedvanliga fredags ölen med the herd.. The herd består av Johan och Karin Boberg, Anders Boberg, Ulrika "Majsan" Boberg, Rickard Sävroth, Skäggis och jag. Kan säga att det var rätt gott med en kall efter dubblapasset och den behövdes för att sätta stopp på eftersvettningarna, även om nu Bobergs starkt hävdade att jag kommit in i övergångsåldern och att det var vallningar och inte eftersvettning jag led av.. inte då.. jag är 25 år basta.

Näringsintaget blev bara denna kalla mellanöl och vi gick vidare till Banken och tog en bit mat. Efter att ha tjålat en stund så kände jag att första veckan på jobbet hade tagit ut sin rätt och att det var dax att vika in årorna och glida hemmåt. Var hemma kvart i tio och tänkte perfekt nu är det bara att hoppa i kojen och snutta kudde..

Icke då.. Åsa förklarar snabbt att den yngste arvstagaren.. ja arvstagare fram tills nu, är ute med sin kompis Hanna på cruising och hon vet inte riktigt när de behagar att komma hem.. Jaha tänkte jag det börjas nu.. Och där rök ju min kuddnanning..

För dem som inte vet vad cruising i dalarna innebär så kan jag göra en kort resumé.

- Man åker sakta runt i en skabbig jänkare som lever om och retar skiten ur andra trafikanter..

- Man har slitna skitiga jeans och "tischa", jeansjacka och skinväst samt kurbitsmålade träskor..  Alt boots och retar skiten ur ur andra trafikanter..

- Man spelar 50tals rock på högsta volym och retar skiten ur andra trafikanter..

- Man dricker hejdlösa mängder skogstjärnan och öl och retar skiten ur andra trafikanter..

- Man har fulla bilen med underåriga småtjejer för de tycker det är skithäftigt och retar skiten ur andra trafikanter.. Och pappor..

Dessutom så gör man det absolut bäst om man kommer från Bjurs.. eller Bjursås som det heter på rikssvenska. 

Exakt kl 23.00 så hör vi hur åskmullret drar fram genom Hosjöstrand med de ca 450 villorna i området.. God damn den bilen är inte att leka med säger Mackan och rusar ut genom ytterdörren med mamma Åsa tätt i hälarna. Jag måste villigt medge att Lajnus och Hanna inte var själva utan Hannas pappa Roger var med och körde sin -67 Ford Mustang Fastback.. Och jag måste erkänna att jag oxå faktiskt hade kunnat skippa träning och banken för en cruising i denna bilen.. För den är inte alls som det jag beskrev ovan utan tvärtom nästan i utställningsskick och utrustad med en Bigblock V8 på bara 480 HK... Den mullrar lite när den kommer glidandes...

HPIM1934

Roggas Mustang

HPIM1935

Lajnus hade ett sånt leende och han förklarade att han skulle nog bli raggare när han blev stor, och jag förklarade att han då helt säker skulle bli arvslös. Men han bara log och sa då flyttar jag ut till min koja..   Och den kojan den är en helt annan historia som jag skall ta sen..

\\ Ung Rebell

0 kommentarer: to “ Lajnus Cruisar so far...