Inofficiellt KD Mästerskap

fredag 29 augusti 2008 2 kommentarer

Den aktiva skolkningen har gett resultat och förmiddagen har varit mycket givade.. Ur ett socialt perspektiv vill säga! På fikat så hade ett litet likasinnat gäng bestående av MatsRonny, LingLing, Mackan, Ohhhman, Sarge och Oswaldoo samlats för en längre pow wow. Det avhandlades en hel del grabbiga ämnen och jag vet inte om det är lämpligt att ta upp dessa här.. Kan säga att den stackars städerskan smet iväg med blixtens hastighet... Jag kan inte påstå att jag klandrar henne..

Man har ju bytt upp sig från att ha bott i bilen och haft sina tillhörigheter i en rullhurts, till att ha eget rum.. nåja LingLing bor här oxå och jag trivs bra med honom för vi är på samma våglängd.. Man ska nu genomföra en sk "förtätning" av kontorsytorna och därigenom spara in pengar på onödiga ytor och luft.. Ja just ja.. Luften kostar juh faktiskt pengar.. Så man har gått runt och genomfört en undersökning om vi kan tänka oss att sitta i kontorslandskap och i så fall vilka vi vill sitta med.. Jag ville sitta med Oswaldoo och Hungran för vi har ungefär samma ljudnivå.. Det verkar som vi kommer att få sitta i olika huskroppar alla tre..

Min åsikt var att fick jag inte sitta med O&H så ville jag sitta kvar med LingLing i vårat rum.. Men efter i dag så tror jag att vi som blev kvar på "Verket" har sett potentialen av kontorslandskap och vi kommer att aktivt jobba för att alla inklusive Direktionen oxå sitter i landskap..

För att då lätta lite på flyttstressen och känna att vi som inte är på Läkerol Arena oxå får en trevlig dag så anordnade jag och LingLing det inofficiella KD mästerskapet i kontorsidrott..

Grenarna var som följer:

  1. Dubbelhop med TP kabel ( Vi kom på att fiberkabeln var bäst för den har minst motstånd och högst dragkraft, vilket behövdes för Oswaldoos 193 cm 120kg)
  2. Kast med liten Router (De skall ändå bytas på systemhelgen)
  3. Kontorstols race (Beprövat sedan min tid på WM-data.. Stenälvs stol gick bäst för den är ny)Backup 057 Backup 058 Backup 060
  4. Office Hurdles (Videon talar för sig själv.. Hurdles)
  5. KorridorGolf (Givetvis med innebandyklubba och reklamgolfbollar, Logica och HP´s gick bäst)
  6. Ofrivillig anmälan till olika organisationer ( Här är LingLing den store mästaren både vad avser att anmäla och spela oförstående.. Klar guldkandidat)

Får se om KD´s lokaler kommer att renoveras eller om de bestämmer att vi skall flytta upp till F2 med övriga...

\\ Samaranch

2 kommentarer: to “ Inofficiellt KD Mästerskap so far...