Kösystem

måndag 18 augusti 2008 1 kommentarer

MatsRonny kom på oväntat besök..

Det mest skumma var att han inte dök upp efter en 10-15 pilsner eller 5 rodelgroggar som han brukar.. Utan det var i kön på Vivo Sparextra..
Han kan i detta fallet direkt jämföras med Johan Rehborgs karaktär Örjan i HJÄLP.. Det är helt magiskt hur jag kan lyckas pricka fel tid och helt fel kassa var ända gång.. Jag lovar att jag kan doktorera på ämnet svenskar och köer.. För jag har drabbats av allt som kan hända i en kö..

Denna gång händer följande..

"Lätt" stressad slänger jag mig in på våran närbutik för en klassisk kompleteringshandling, och det handlar bara om kliva fram och betala för det tre saker korgen innehåller.. Men det visar sig att det är nån oklarhet om priset på nån vara för en kund längre fram, och expediten har ring sin kollega för att få rätt uppgifter.. Det hade förmodligen gått 3ggr så fort om hon gått själv men det är bekvämare med telefon.. Och det kan juh vara så att nån tar tillfället i akt att stjäla nått när det står 15 andra kunder och tittar på..

Kön har nu vuxit till att gå en bit ner i gången och folk börjar undra varför det bara är en kassa.. Samtalet drar ut på tiden och det börjar susa lite i mina öron.. Här kan man nu tro att hon är så smart att hon ringer om en kassa till.. Men näe då.. Hon bara sitter och drar vidare på varor för nästa kund.. Då hennes kollega råkar se kön och raskt inser att det behövs en kassa till och öppnar den bredvid..

Vad händer då.. Jo det är en mindre tjurrusning om att komma först till den nya kassan.. Armbågar, korgar och barnvagnar används för att skaffa bra position..

Jag står kvar i samma kö som de flesta nu har lämnat och tänker.. Yeeeess!

Trodde jag det! Här upptäcker nu expediten att föregående kund glömt nått och gör som en lön, försvinner ut genom dörren.. Snacka om att jag såg ut som ett fån när hon drog... Dessutom så var hon nog bort till Hofors och vände, för det tog henne lika lång tid som det tog hennes kollega att hjälpa hela den andra kön...

Dessutom hade jag en dam som stod och trampade näst intill på mina skor för att kunna välja om hon skulle byta kö eller se om vår kö var snabbast... Så då var det klippt... MatsRonny kom förbi..

Det var lika mycket tid som Phelps vann fjärilsfinalen med, så nära var det att jag kastade ett brödpaket på damen.. MatsRonny var där och han hade ingen förståelse för att köerna var som de var, eller hur osmidig man får vara som expedit, och damen skulle bara bort från skor och comfortzone, för blicken hon fick sa nog precis vad MatsRonny tänkte.. Damen kom hastigt på att hon nog glömt nått långt bort i butiken..

Tur att jag har ont i kastarmen efter allt golfande..

I Kassan - Örjan - Hjälp!


\\ Örjan

1 kommentarer: to “ Kösystem so far...