Godkänd

söndag 31 augusti 2008 0 kommentarer

Fredagen avslutades med en grandios fest uppe på Läkerol arena med mat och dans. Förvärmnig för festen var hemma hos Maggie, och med där var undertecknad, Miss L och min extrafru på jobbet samt en gammal studiekamrat till henne. Miss L lade ribban på denna förvärmning genom att prompt fråga om vi skulle pussas redan när jag stod i hallen och försökte ta av mig min jacka. Man kan väl säga som så att man har aldrig tråkigt när Maggie och Miss L är med. och inte denna gången heller. Efter två timmar så hade jag sån träningvärk i magen av allt skrattande, så att jag behöver inte göra sittup´s den här veckan iaf.

Vad jag förstod på alla som inte skolkat från utbildningsdagen så var det väl helt ok seminarier men det hade varit lite trångt på vissa på grund av felbedömning av antalet intresserade, ett ganska vanligt förekommande fenomen vid denna typen av evenemang. Men i det hela så tror jag att alla gav dagen godkänt.

Sarge och jag avvek vid 23.30 för att styra kosan hem mot Dalom. Bilresan var hemskt trevlig då vi hade nån form av kareoke till de olika blandade låtarna på CD skivan.. Det lär bra när vi sköng ialla fall, men om det ligger nån sanning i det vet bara de nattaktiva djuren vi såg på vägen hem..

Lördagen var hektisk med stadsbesök och uppspel för att få det sk "Gröna Kortet". Förstår att man kallar det för grönt med tanke på hur mycket som man är ut i naturen.. Å då menar jag verkligen naturen..

Uppspelet var under 2 timmar där vi skulle visa att vi behärskade de olika teknikerna för putt, chipp, pitch, fullsving med alla klubborna i bagen (Utom puttern då) samt bunkerslag... Bunkerslag är absolut roligast.. Av två anledningar.. För det första för att man får veva allt man har för att komma upp.. Och det andra för att man förmodligen kommer att tillbringa en del tid i just bunkrar..

Efter att vi blivit godkända så blev det ett litet fika inne på Dalsjö golfrestaurang. Och precis när vi var klara så kommer mina sponsorer för golfutbildningen,in för ett litet avbrott efter de första 9 hålen.. Bröderna Boberg och Lasseman samt Rickardo tog en fika och frågade om jag ville gå med de sista 9 hålen och så blev det..

De här grabbarna är rätt duktig på golf.. Vi pratar från 13 ner till 7 i handikapp och vissa ligger på över 100 golfrundor på en säsong.. Det visade sig vara ett klokt beslut att gå med, då hela rundan på nått sätt avdramatiserade hela grejen och jag fick tydligt klart för mig att även de med 7 i handikapp kan slå ett skitslag.. Vissa till och med visade upp dubbla personaliteter så det är inte bara jag som har ett alias i form av MatsRonny.. Gud förbjude att han dyker upp på banan..

Efter att ha blivit frågad om jag skulle prova att slå en boll så kom läget på hål 15.. En upphöjd utslagsplats och ett 350 meter långt par 4 hål.. Boberg Dy lovade att jag skulle få låna ett redskap och jag hade själv genom letning hittat 5 bollar som jag kunde använda mig av.. Alla de andra skulle få slå ut innan jag skulle prova.. Boberg slog vad man i bästa fall kan säga vara en av de sämre utslag som skådats på Dalsjö, och det kommer vara gott med en öl för det utslaget nån gång.. Jag tror inte han tog sig förbi dam tee.. Detta gjorde att jag kunde slappna av och få på ett bra utslag, och efter ett mindre bra fairway och ett bättre inspel så kunde jag putta i med en total på 6 slag.. Helt klart godkänt för en som har + 36 i handikapp

\\ Tiger

0 kommentarer: to “ Godkänd so far...