Hantelboogie

torsdag 14 augusti 2008 1 kommentarer

Flytvästen skall av.. bildligt alltså, ja det är dax att ta tag i livet och börja minska lite i omfång och kanske få på sig kläder som bara ligger i garderoben och sammlar damm! Detta är inte av fåfänga utan mer av insikt om att man inte längre är 20 år och har värden på fysik som inte riktigt går att mäta. Rädslan att få stryk av "duracellkaninen" finns givetvis där med, men den rädslan tror jag alla fäder med söner har. Dessutom så är pojkar lite som hundvalpar och de måste liksom testa vart de står rent styrke och hierarki mässigt. För ni skall inte tro att de ger sig på mamma och pucklar på henne, utan det är "fluffen" som får ta smällarna.

Jag ska släppa iväg kaninen med min granne Peter så får Peter känna hur det känns att bli jagad av en 14 åring som orkar precis hur mycket som helst. Peter har väl vid nån middag hetsat Marcus till att följa med på en löprunda och jag tror att det börjar bli tid för Peter att smaka på ett riktigt nederlag.. För kaninen kan springa hur länge och hur fort som helst.. Men det klart tränar man mellan 4-6 ggr i veckan och med mellan 1-2 matcher varje helg så vore det konstigt annars!

Lunchen bedrevs med styrketräning för att väcka igång muskler som vilar och som inte direkt används när man data´r hela dagarna. Idag fick jag med mig min rumskompis Magnus som skulle gymma bort lite träningsvärk!! Vart han fått den ifrån är ett mysterium för det är en person som till och med rör sig mindre än av jag gör.. Men sagt och gjort han var med och cyklade i 2 min..  drog i några hantlar..  snackade lite med Åman.. körde en Fylking strech..  Å sen var det dax för bastu och dusch.. total tid 15 min! Jag har hittat Rikards överman i gymglidning...  

Själv höll jag planerat gympass! grymt nöjd..

Ganska roligt att titta på folk som är i ett gym och lyfter för det finns så många otaliga stilar och tekniker. Den absolut vanligaste är den klassiska "hantelboogien" som går ut på att man lastar på betydligt mer än man orkar, för att sen använda hela kroppen för att få upp vikterna de repetitioner som krävs. Bröderna Boberg har tagit detta till en ny nivå, då det gäller att rent psykiskt knäcka den andre, men att det sen krävs att även hälsenan hjälper till vid överarmscurl är en anna sak.. bara man vinner! ;)

\\ Schwarzenegger

1 kommentarer: to “ Hantelboogie so far...