Tre fruar

onsdag 20 augusti 2008 1 kommentarer

Jag har konstaterat att jag har tre fruar! En som jag sover och har barn med, samt är jourhavande bankomat åt! En som jag åker bil och pratar med ! En som bestämmer när jag får byta bil och som håller koll på mig så att jag sköter mig på jobbet!

Å andra sidan så har den jag har barn med en annan man som hon spenderar sin mesta tid och pratar med.. Han har lite dålig koll på vilken tid på dygnet det är så han brukar ringa henne när jag sover.. De andra två har också andra män.. Där den enes man är bäst på elefanten och bara fiskar hela tiden, och som hindrar mig från att byta bil.. För han vill inte ha fler barn.. Och den andre han gillar att vara i sommarstugorna som min extra fru som har bilen rår om..

Jag är inte riktigt säker på om jag fick med allt.. Men ungefär så där är det..

Sen har jag ett par som mer är som flickvänner.. Man ser dem inte alla dagar men när de väl dyker upp så är det ingen tvekan om vem det är som bestämmer.. De äter min frukost.. Kräver mig på pengar.. Frågar vilka kläder de skall ha på sig.. Frågar om, men skiter i råd.. Gråter på mitt rum.. Vill ha sällskap på promenader.. Missförstår mig.. Hånar mig.. Driver mig till vansinne.. Å i bland vill de bara ha en kram..

Nånstans sitter det en regissör som ansvarar för filmen och bara tokgarvar läppen av sig.. Misstänker Magnus L faktiskt.. För han brukar ha ett litet tokflin när jag kommer in på rummet ibland..

En sak har de dock gemensamt.. De är alla lika svåra att förstå sig på och de bestämmer över mitt liv.. Stackers mej!

Fast innerst inne tycker jag om dem alla på sitt speciella sätt! ;-)

"Den som kan styra en kvinna kan styra en nation" - Balzac

\\ Livegen

1 kommentarer: to “ Tre fruar so far...