Med rätt att döda

torsdag 21 augusti 2008 1 kommentarer

Gissa vem som skicka ett SMS klockan 22.47 igår kväll.. Jodå det var fru Bergs extra man.. Han som inte vet vad klockan är på dygnet.Dessutom så hade dom bara nån timme tidigare haft ett långt möte hemma hos mr K där de rätt ut vilka dommare de skall ha till sina matcher osv. Ändå så måste det ringas och sma:as som om de vore nykära tonåringar.. Nu tror ni givetvis att jag är sotis.. men så är inte fallet och jag är inte orolig.. Jag vill bara få min vila..  Så Åsa vänder sig om tittar på mig och säger att hon inte har tänkt svara och att jag skall försöka somna om..  Vadå somna om.. Jag vill juh slå i hjäl nån.. Å dessutom blev det skittrångt i sängen för MatsRonny låg ju plötsligt där å garva och hetsade på..

Skatorna är bort i alla fall och ja vet inte om det är jag som skjutit av alla (Berättar inte hur många) eller om det är ligisten i huset bredvid som skrämt skiten ur dem..  Laban Arvidsson hade det inte lätt när jag var på besök hos husse för lite datasupport.. Laban ville juh leka med flintisen och dessutom så hade juh flintis en hel del smaskiga sladdar att tugga på.. Nu skall ju inte Laban bli en fågelhund utan jaga Älg och Rådjur.. Men nästa gång jag avverkat en skata så skall han få den att tugga på, så slipper jag förklara för supporten varför mina sladdar ser ut som man kört dem genom en papperstugg..

"Majsan" har sökt licens på "Smithmaskin", tydligen var det nån råtta på gymmet hon skulle ha ihjäl. Den var tydligen av den uslaste sorten, den som lämnar skeppet först av alla, före kvinnor och barn med..

Gav förslaget att hon skulle agna med HOF..  Det tar de flesta råttorna på.. Å särskilt de skäggiga!

Har haft en hel del bekymmer sen jag började jobba igen, ja jag hade väl lite under semestern oxå, men inte lika allvarligt som nu. Problemet är att det ringer folk till mig om de mest konstiga saker.. Lagaskiften.. Servitut.. Avstyckning.. Ortofoton..  Fiskerätter.. Sarje..  Nä förlåt Sarje det var inget problem nä..  Men de frågar om de har kommit till Lantmäteriet? Och då svarar jag pliktskyldigt -Ja.. men i samma veva som jag skall förklara att jag jobbar på IT så börjar de med sina bekymmer och vill att jag ska svara.. Vad ska jag svara?  - Eh ni har nog ringt fel.. -För jag jobbar med teknikutveckling på it..  -Aha vad bra svara de då..  -Jo jag har ett problem med min uppkoppling här hemma..  

Det är då man har lust att kräva rättigheten som kommer med att vara dubbel nolla..   fast i mitt fall så är det bara telefonnumren till min fasta och mobiltelefon som borde ge mig rätten att.. 

\\ My name is Berg... Mats Berg

1 kommentarer: to “ Med rätt att döda so far...