Prioriteringar

tisdag 12 augusti 2008 1 kommentarer

Jag var tvungen att roa mig en stund med att skriva detta inlägget.. Resten av mina kollegor sitter sedan en halvtimme och tittar på Sve-Can i damfotboll...  Jag blir bara stum.. Alltså tjejerna är jätte duktiga på en nivå som motsvarar.. Pojkar 16.

Marcus spelade Gothia cup i år och jag var där och tittade på, det är en folkfest av sällan skådat slag och man kan se mycket bra fotboll spelas, då detta är världens största ungdomscup med 1600 lag från 70 olika nationer. Jag hade förmånen att pricka in en match mellan ett Argentinskt lag och Brommapojkarna P16, och för er som inte vet så brukar Brommapojkarna hålla en mycket hög klass och vinna många av de turneringarna som de ställer upp i.

Brommapojkarna fick en lektion i den högre skolan fotboll och slutresultatet skrevs 6-0 till Argentinarna, var av ett av målen var en hårt skruvad frispark som förmodligen kvalificerat sig som årets mål i Allsvenskan. Jag kan bara kallt konstatera att den matchen var bättre i alla avseenden än någon match som spelats av tjejerna under OS.

Förstå mig rätt jag tycker tjejerna är jätteduktiga och gör bra matcher de oxå..  Men jag vet inte om någon skulle skippa jobbet i drygt 2 timmar för att titta på P16 fotboll i TV.. OS har konstig inverkan på oss och våra prioriteringar..

Lunchen bedrevs med fysisk träning nere i vårat gym tillsammans med "Hungran"..  Ja jag kallar Heléne det, för det finns ingen som trycker i sig sånna hiskeliga mängder med mat, godis,frukt och alla annat lös bråte som går att tugga på. Jag skojar inte om jag säger att det går ner ca 4-6 snickers om dagen bara för att toppa upp det övriga som intas vid lunch och fika. Nu tror ni givetvis att vi pratar en tjej som har problem med vikten och börjat få dåligt sammvete för att hon aldrig tränar.. Nope inte en chans! Vi pratar en som har överarmar som vilken karl som helst skulle vara avundsjuk på och en kropp som de flesta tjejer förmodligen drömmer om.. (Gösta du får drömma du oxå ;) Dessutom så kör hon Rikards metod med icketräning av konditionen och bara sporadiskt med organiserad form av träning..

Än en gång är det bara att konstatera att världen är orättvis.. För hade jag tryckt i mig den mängden energi så hade jag vägt minst 250 kg och blivit kallad för "Barbafluff"

"Mange" min rumskompis kollar hur många lediga dagar det är vid Jul! Det är hans andra dag efter semestern oxå.. Gillar Magnus.. Han kan prioritera han!

\\ Fluff

1 kommentarer: to “ Prioriteringar so far...

  • Anonym 13 augusti 2008 kl. 13:38
     

    Jag rodnar och tar det som en komplimang :) Men du vet att när jag håller i en jättetung skivstång nästa gång - ge fan i att få mig att garva!! Tänk om jag tappar den på tårna..... :) kram från Hungran