HelgOvin Middag

lördag 1 november 2008 1 kommentarer

Fru B har bjudit in Bomans till Halloween middag så jag har kökstjänst idag.. Alla ingredienser är på plats utom en.. Min köksassistent är trasig, det är nå knas på själva huvudleden och han har genomgått en rejäl renovering men det krävs försiktighet i själva användandet..  Jag saknar honom oerhört nu när jag står i köket och försöker hitta rätta flytet i matlagningen...

På mitt och Fru B´s bröllop i sommras så var han bara lite justerad men det hindrade inte att han styrde upp hela baletten och middagen vi bjöd på var av yppersta klass.. 

Saknar dig Masse..

dsc_0325

Linus la ribban direkt på morgonen vid frukost då han visade sin konstnärliga ådra genom att göra en kopia av fäderneslandet i ost..  Han tyckte att den passade bra på mackan och han hade inga tankar på att sälja den på Blocket..

DSC_0359 

Middagen i kväll kommer att bestå av till förrätt Räksoppa och givetvis tillagad från scratch..  Till detta blir det vitt vin..

DSC_0362

Huvudrätten blir Rostbiff, Potatisgratäng med ädelost och en bra murrig sås till..

DSC_0361

Och för att skölja ner detta så bjuder huset på Dalakalla HOF eller ett mustigt Italienskt vin..

Nu skall jag spöa kaninen i lite minipingis medans rostbiffen tillagas..

\\ M

1 kommentarer: to “ HelgOvin Middag so far...