Plikt

torsdag 13 november 2008 0 kommentarer

Idag har jag gjort min plikt som pappa och man..  Jag har delat på ansvaret och VAB:at på grund av en tokförkyld 10åring. Nu är ju saken den att det är inte direkt jättejobbigt att ta hand om en 10:åring, särskilt om man kan locka med lite bra tecknad film och mys i soffan..  Lajnus har en bra förmåga att VAP:a oxå så det har inte direkt gått nån nöd på oss två..

Detta vet givetvis fru B om och det medför att man får diverse kompletterande uppgifter att utföra medans man är hemma.. Jag har försökt argumentera om vikten att verkligen gå in för själva VAB:andet och inte lägga fokus på annat ovidkommande, men här slår fru B dövörat till...

Dagens "Honey to do list" innefattade att köra "snabeldraken" på undervåningen.. Jag sa med ett flin att givetvis skulle jag fixa det, men det visade sig att vi inte riktigt var av samma uppfattning om vad det innebar i praktiken.. 

Eftersom det blev liv om den missade damsugningen så lär jag nu fixa de två bandböcker som fru B vill ha, men jag lovar att jag skall göra min plikt med "snabeldraken" lite senare... 

\ M

0 kommentarer: to “ Plikt so far...