Adventskalender

lördag 15 november 2008 0 kommentarer

Har jag redan börjat med.. Det var en rejäl lucköppning idag efter gårdagens lilla begivenhet. Började själva ombooten av min stressade hjärna med ett rejält Gladiator pass med "Hammy" och givetvis så var hon på sitt allra bästa hummör och jag fick en av MåBättres mer vältränade killar som partner.. Här var det nära att jag körde "buss" första gången..

Efter det att passet var klart så blev det en liten bastu och där bestämdes att "afterworken" skulle bedrivas på KingsArms, då de har ett av Faluns bättre kök. Bröderna Boberg och "Ica" handlar´n hängde med... Den första iskalla Mariestaden smakade himmelsk och den gled ner utan att man behövde svälja.. Efter en 40 min så kallade hemmet på Boberg dä så vi tre som blev kvar bestämde oss då för att beställa mat..

Plankstek skulle vi ha och jag vet inte vad det var vi fick.. Men jag kan säga att vi snabbt gav maten 2 av 5 i betyg och vi talade om för servitrisen att vi inte var nöjda.. Men nån kompensation var det inte frågan om utan vi blev pungslagna på hela kostnaden.. Utan att skryta så kan jag säga att min hemmaplanka förra helgen höll bättre klass.. Så vi var givetvis besvikna!

Så besvikna så att vi tröstade oss med mer Mariestads och hela notan slutade på 3 plankstekar och 21 Mariestads delat på 3 pers..

Resultatet fann jag liggandes i soffan i morse i bara kallingar och med fleecefilten uppdragen till öronen.. MR hade tagit min kropp på en riktig resa och den innefattade tydligen taxi för jag hittade kvittot i morse, gustavsbergsbuss för Fru B hörde när den körde förbi och övervarvade, och soffrodel som jag fick lov att börja dagen med för att orka leva..

Jag är glad att min stödfamilj i huset tvärsöver förbarmade sig över mig och tog med mig på en lång luftning i det vackra vädret idag.. Jag vet fortfarande inte vad vi disskuterade på slutet av kvällen men jag vet helt säkert att MR hade kommit till Kingen och efter det gick det bara utför...

Nu skall jag över till min stödfamilj på en återställare och jag hoppas att det inte blir mer kommunala färdmedel i kväll och adventskalendern skall jag lägga undan..

\ M

0 kommentarer: to “ Adventskalender so far...