Loppis

måndag 10 november 2008 2 kommentarer

Den här var bara för bra för att släppa och därför så kommer det lite bonusbloggande..

"Gammelfar" ringde och frågade om han kunde få donera lite grejer som han rensat ut från vinden... Lite krukor, lite vaser och så vidare, med motivationen att bröderna Berg de yngre skulle kunna sälja detta på loppis för att på så sätt dra in pengar till respektive lag.. 

Jag förklarade att vi var tacksamma för omtanken men att loppis inte var nått som Falu IF höll på med utan de 3-4 flyttkartongerna med sparat "skräp" förmodligen skulle komma andra bättre till  nytta.. "Gamelfar" sa att det fanns nått flicklag i närheten som förmodligen vill ha dessa klenoder och jag sa att skicka det till dem då så blir det säkert bra..

Men för säkerhets skull kolla med min bror Dr Berg så inte han vill ha något innan ni ger bort det...

Här föddes nu idén om ett loppis-stånd som min bror kan ha utanför Örebros hemmaarena för att dryga ut sina forskarmedel .. Och jag vill bara gratulera Dr Berg till klippet av 4-5 st flyttkartonger med diverse vaser, tavlor och prydnadstomtar... Dessa kommer nog att gå som smör i solsken även om det bara är sol i veckorna i Örebro enligt Dr Berg..

"Gammelfar" sa att vi kunde frakta ner dessa kartonger så att de fanns på plats när Dr Berg kom hem från landet i väst efter jul.. 

Tänk vad tomten kan komma med! 

\\ M

2 kommentarer: to “ Loppis so far...