Shitty Day

måndag 17 november 2008 2 kommentarer

Jag trodde att det skulle bli en bra dag även om det var måndag men jag misstog mig gravt på den punkten..  Det började iofs redan i natt när Lajnus ganska länge led av sviterna av sitt magonda.. Och när han så småningom somnat så for han runt som en propeller och smackade som om han åt nått väldigt gott... Dettta gjorde att jag inte behövde bekymra mig om att sova i alla fall..

Men det som gjorde detta till en total skitdag var mötet som fick både mig och min rumskompis att fundera om vi verkligen är på rätt ställe..   Man kan beskriva detta genom följande berättelse fast hos en bilhandlare och inte en IT-avdelning..

Kunden: -Hej jag skulle vilja köpa en bil!  Bilsäljaren: -Ja då har du kommit till rätt ställe, hade du tänkt dig nått speciellt?  Kunden: Näe en bil bara! Bilsäjaren: -Du kanske hade tänkt dig en kombi eller är det en sedan eller en cupé som ni är ute efter? Kunden - Näe en bil bara och den skall gå fort och alltid starta och den skall inte behöva servas? När kan jag få den levererad? Bihandlaren: Aha det är en formel 1 bil ni är ute efter alltså? Kunden: - Näe jag vet inte riktigt för min fru har inte riktigt bestämt vad hon behöver så vi sa att vi kunde nöja oss med en bil bara! När är den klar så vi kan hämta den ??

Och på detta sätt fortsatte detta möte och det gjorde så att jag faktiskt överväger att bli grävmaskinsförare..

Dessutom så håller vi på att bedriva nån form av kinesisk brandövning på kontoret genom att flytta runt i högervarv.. Tycker att vi skall byta jobb med varandra oxå så har vi lyckas göra kaoset i hönshuset totalt...

Räddningen blev en kram från "Ensam Mamma Söker" och "Hungran" samt att jag fann en artiklel angående hångel och stress på aftonbladet som fru B skall få läsa..

Så man kan alltid hoppas att kvällen blir bättre än vad dagen var..

\ M

2 kommentarer: to “ Shitty Day so far...

  • Sofie 17 november 2008 kl. 23:19
     

    Artikeln om hångel och stress var ett bra tips. Om man stryker det där med hångel och betonar det där med fotmassage på tjejer så känner jag att den kan vara mycket användbar för mig och min inneboende.

  • Matte 18 november 2008 kl. 08:52
     

    Japps! Det var bara en hint om hur viktig fysisk närhet är.. Och det behöver inte innebära sex.. Vet inte bara hur jag skall få fru B att tycka om att kramas och massera mina fötter!

    \ M