Filter

lördag 22 november 2008 0 kommentarer

Jag sov 10 timmar på raken och det behövdes efter en vecka med för lite sömn.. Nu är det juh så att man inte kan bunkra upp med sömn, men vila och sömn är alldeles för underskattat och jag missonerar gärna om hur bra det är att sova..

Vaknade 08.00 och kände mig pigg och utvilad och hade förväntat mig att jag var ensam i sängen eftersom Fru B alltid kliver upp tidigt på helger för en lång promenad... Men i morse så låg hon kvar och snusade så jag provade försiktigt att stjäla lite täcke av henne med skräckblandad förtjusning..

Jag blev förvånad när hon inte bet mig och det var skönt att få lite extravärme nu när det är kallt ute.. Dessutom så blev jag psykoanalyserad och jag fick bra motion för neuroplasticiteten (Krångligt ord det där) när fru B förökte sig på att förklara hur min hjärna fungerar..

Nu kan man tro att det bara skall handla om sex.. Men så är inte fallet, utan hon hade en ganska lång och kärleksfull förklaring att jag hade ett "fördröjningsfilter" på ca 10 sekunder när det var saker som jag måste svara på... Och det trodde hon berodde på att det var lite osorterat i de mappar som jag lade ner mina tankar i.. Dessutom så hade jag svårare att svara när jag höll på med andra saker men hon fick alltid svar.. Sen om det var rätt svar eller inte det visste hon inte säkert..

Hon tyckte att jag skulle göra en storstädning eller sortera upp mapparna så hon fick snabbare svar när hon frågade.. Helt enkelt defragmentera min lilla hårddisk till hjärna...

Jag gav förslaget att vi kunde drick öl och ha sex i kväll, men då klev hon upp och terapistunden var över..

Inget 10 sekunders filter där inte...

\\ M

0 kommentarer: to “ Filter so far...