The Saturday kock

söndag 9 november 2008 1 kommentarer

Det blev grymt bra och det var inte sista gången som jag gjorde plankstek.. Dock var det två detaljer som bidrog till att inte ge betyget super..  Det ena var att Ica Maxi bara hade entrecôte och ingen oxfilé.. Det andra var att jag bara hade ett BIB vin och inget riktigt bra.. Men men, man kan inte få allt här i världen..

DSC_0394

Saknar även en spritzer för mat och bak, så pommes duchessen fick läggas upp med sked.. Funkar men det blir bättre när man har riktiga grejer..

DSC_0395

DSC_0398

Ovanpå detta klämde vi sen hemgjord bea..  Dock finns inga bilder då "Kaninen" var upptagen och jag var tvungen att röra.. Så det blir en bild från i sommar när jag och Masse gjorde egen bea.. Inte low cal men som de säger mäter man ju smak i kallorier..  450 g smör och 8 ägg-gulor borgar för bra substans...

dsc_0392

Detta avnjöts framför tv´n och filmen IronMan, jag blev tvungen att kapitulera efter 3/4 delar av plankan..  Men "kaninen" tryckte i sig allt plus det som jag lämnade...

Lajnus och Fru B kom hem långt senare och då låg bara plankorna kvar och de var lite avundsjuka i rösten när de berättade att de fått tacos..  Tacos är oxå gott, men inte som en riktig plankstek..

\\ G Ramsay

1 kommentarer: to “ The Saturday kock so far...