Fru B suger

tisdag 25 november 2008 0 kommentarer

En typisk dag i familjen B´s liv med stress som börjar på morgonen och sen fortsätter rätt igenom hela dagen..  Ett telefonsamtal på vägen hem för att konstatera att ingen kommer att vara hemma samtidigt och ingen vill riktigt ta ansvar för att laga mat åt nån annan, utan var man får klara sig själv.. 

Dock hade någon varit snäll och gjort en macka som jag kunde greppa i dörren, när jag genomförde en pitstop för att plocka upp Lajnus för skjutsning till hockeyträning..  "Duracellkaninen" hade redan varit på Lugnet i två timmar när jag och lillebror dök upp.. 

Efter att ha slipat 15 par skridskor så dök "Majsan" och Boberg dy upp för en prommenad..   Bakgrunden till promenaden är att vi alla tre lider av en grym träningsvärk efter att ha genomlidigt diverse pass på MåBättre , så dagen var mer ägnad åt återhämtning.. Efter en promenad på ca 50 min så var jag åter uppe på Lugnet och försökte att få 10:åringen att öka takten på duschandet..  Men det verkar som det är en annan tid som gäller för den yngre generationen eller så skiter de bara i att stressa helt enklet.. 

Väl hemkommen så trodde jag i min enfald att Fru B skulle gjort sin plikt som äkta hälft och lagat ett varmt mål mat till sin man..  Men där bedrog man sig kraftfullt.. Man skulle behöva vara gift med en kvinna från 40talet för att den utopin skulle slå in.. Så det blev ytterligare två mackor som sköljdes ner med lite mjölk..

Som plåster på matsåren så bad jag fru B om att massera mina ömmande muskler, men det skulle jag inte ha gjort.. Hon började knåda mina axlar som om hon vred ur en trasa och sen hammrar hon längs hela ryggraden med knogarna..  Då fick jag nog..

Fru B suger på att ge massage...

Och nu kom förklaringen..  Fru B - Det är taktik.. För om jag gör det bra så måste jag göra det jämt och ständigt...

Pfft  inte en snöbolls chans i helvetet säger jag.. Och jag kommer säga samma sak om damsugning och allt annat hon ber mig om..

\ M  

0 kommentarer: to “ Fru B suger so far...