Historiska händelser

onsdag 5 november 2008 0 kommentarer

I morse var det första gången som jag och min extrafru hade ett gräl när jag skällde på henne att hon inte svarade i mobilen när jag ringde igår kväll..  Hon skyllde ifrån sig och sa att hon glömt mobilen på jobbet..

Dessutom så tyckte hon att jag kunde juh ringt på hennes mans mobil om jag nu promt måste få tag på henne.. Försökte lamt försvara mig genom att hävda att det kanske var en hemlis som han inte behövde veta.. Men hennes blick sa att hon inte köpte ursäkten.

Dessutom så kunde jag ha använt telefonkatalogen och ringt hem till dem menade hon på.. Jag sa att min telefonkatalog som jag använder bara täcker den närmsta umgängeskretsen och jag inte hade uppdaterat Fru B med extrafruns hemnummer..   Här blev blicken ännu mörkare..

Grälet kunde gått från historiskt till episkt här...  Men det gäller att veta när man skall tiga...

Det framkom på vägen hem sen att deras nya hemnummer inte står i telefonkatalogen..  Fast jag borde juh ha lagt in deras nummer i min mobil tyckte hon..   Så jag fick skäll igen för det..

Tur att inget av gnabbandet var på allvar..

----------------------------------------------------------------------------------

Tydligen fick landet i Väster en ny president i natt..  

Jag citerar Hudson i filmen Aliens -Hey man, I don't wanna rain on your parade...

Jag ger grabben 12 månader innan nån tokig "Redneck" har provat att gör om honom till Jordgubbe..

Men jag hoppas att jag har fel och att han vänder runt landet "over there" innan det kantrar totalt..

\ M

0 kommentarer: to “ Historiska händelser so far...