Systemhelg

söndag 16 november 2008 2 kommentarer

En grymt tung helg med mycket jobb..  Ja för min lever i alla fall. Sånna här systemhelger är inte bra och det märks att kroppen inte är 20 längre..  Även om hjärnan säger annat. Besvikelsen från plansteken i fredags ligger fortfarande kvar som en grå blöt filt.. Dröjer nog ett tag innan vi äter där igen.

Livmedikus Berg ordinerade bacon och äggröra till frukost i morse och detta toppade vi sen upp med en riktig spagetti Bolognese till lunch.. "Duracellkaninen" hade match och jag och skäggis har haft en långkörare i soffan så man måste ladda med bra mat.. Bara ett kortare avbrott för ett spinningpass som drev ut det sista av de av eldvattnet framkallde onda andarna har stoppat oss från en heldag körandes soffrodel..

I morgon så kommer man att dela ut guldbollen och det skulle förvåna mig mycket om inte "Ibra" får den.. Själv så kommer jag att dela ut guldkudden och den kommer att gå på samma sätt obestrid till "skäggis"..  För ingen bedriver soffrodel på samma proffsiga sätt som han, och som exempel kan nämnas i fredags när han kom hem så snurrade sängen så mycket så att det blev soffan som fick agera säng.. Och i går så var det våran soffa han knoppa i. Konstigt att samma fenomen med den snurrande sängen uppenbarade sig hemma hos oss i fredags..  Fast fru B sa att hon inte märkte av fenomenet mer än att hon hade gott om plats..

Appropå plats så är fru B borta och då har hennes plats snabbt ockuperats av Lajnus..  Han skyller på ont i magen men jag tror att det mer är grejen att få sova med pappsen..  

Dags att snutta kudde..

\ M

2 kommentarer: to “ Systemhelg so far...

  • Sofie 17 november 2008 kl. 01:06
     

    Tror du det funkar som raggningsreplik på krogen? "Jag har så jävla ont i magen, får jag sova i din säng?"

  • Matte 17 november 2008 kl. 11:12
     

    Prova! Men risken är väl ett nej då raggoffret kan misstänka att det inte medför nåt mys...

    Lajnus hade en jobbig natt så lilla papsen är bra sliten idag.. Men det får man ta!

    \\ M