Galenskap

måndag 10 november 2008 0 kommentarer

"Den vanligaste formen av galenskap är att göra som vanligt, men ändå hoppas att resultatet skall bli bättre"

Tänk att det är ett sånt vanlig fenomen, bara grejen att plöja ner tummen i spåret och följa lättaste vägen..  Varje dag ser jag detta beteende och jag förundras över hur man resonerar.. Jag försöker säga till mina barn att det är ok att prova och man får misslyckas oxå,bara man lär sig något utav det..  Men när man slår sig på tummen för 100:e gången för att man håller spiken fel och gör som man alltid gjort, ja då är man korkad..  Om evolutionen hade funkat enligt principen att alltid göra som vanligt, ja då hade vi  förmodligen fortfarande varit på planktonstadiet..

Sen förundras jag över människor som fungerar som en "tennis trainer".. Ni vet en sån där som har en tyngd i ena ändan och en tennisboll fäst i ett långt gummiband i den andra..  Och precis som denna funkar dessa personer när man ber om hjälp eller delegerar arbetsuppgifter, för allt man skickar iväg och ju mer kraft man lägger bakom desto fortare kommer problemet tillbaka..  Rebound!

rebound2

Helt magiskt...

Sen måste man undrar om Carnegie´s VD sprättar en dyr flaska med skumpa och firar ett jobb "well done"..  Inte för att jag tror att det kommer gå nån nöd på stackaren, det har ju alla bonusar sett till..

Jag hoppas att FI ser till att bonuspengarna betalas tebax och att personerna som sett till att sko sig på att ta allt för höga risker med andras pengar får skaka galler..

Men man gör väl som vanligt..

\ M

0 kommentarer: to “ Galenskap so far...