Terapi

lördag 8 november 2008 0 kommentarer

Jag och "kaninen" är gräsisar då Fru B och Lajnus är i Björbo och spelar hockey..  Ja Lajnus spelar och Fru B agerar taxi. Ishallen i Björbo är en av de kallaste platserna på våran jord, och det finns enligt utsago både pingviner och isbjörnar där..  Dessutom den ända inomhushallen där det kan finnas risk för nederbörd i form av snöfall.. Man bör ha "långbombare" och skoteroverall för att överleva en match på 3x18 min!

Dagen har bedrivits med lite Örjan-terpai då vi bestämde oss för att göra stan tillsammans.. Första djupandnings övningen var när vi i glatt samspråk passerar en bankomat,och en kvinna som kommer från andra hållet tar sats och springer och nästan slajdar för att komma först i kön.. Problemet var att varken jag eller "kaninen" skulle till bankomaten, men tydligen så blockerade vi vägen för henne..

Här är en liten instruktionsfilm om hur hon gick till väga  SLIDE   

Nästa tillfälle var på McDonnalds där vi bestämt att vi skulle käka lunch.. Den totala avsaknaden av service eller ens viljan fick mig att blunda och föreställa mig mig själv i rollen som Michael Douglas i "Falling Down" när han besöker ett haburgerhak...  Men "Kaninen" var hungrig så jag räknade till en billjon och tog mina tråkiga pommes och gjorde som svensson gör i allmänhet på restaurang.. Var tyst och åt...     Jag ångar mig nu!

Efter detta så stångade vi oss in på Ica MAXI och gjorde ett tappert försök till att handla.. Gick sådär! Efter att ha stått och väntat i ca 10 min på att folk handplockar en och en potatis för att få samma och i deras smak rätt storlek.. Så brast det!

Jag frågade med myndig stämma som hördes över hela grönsaksavdelningen om "Kaninen" ville ha en hundring för att handplocka ett kilo potatis åt mig medans jag gjorde nått vettigare.. Han titta på mig och fråga om jag var dum i huvet, men jag sa att så kan du inte säga till alla här.. För de står ju och gör exakt samma sak fast för 7.90 kr kilot..

Fick bra effekt.. Blev ledigt i alla tre potatis lådorna samtidigt!

På väg ut från parkeringen så var jag än en gång lessen över att jag inte har kvar min gamla tjänstebil.. Det är magiskt vad folk inte bryr sig om att de är på en parkering och de tar ingen hänsyn till bilar eller andra..  Djupandas MATS...  Pffftt AAaaahhhhhh

I kväll så blir det en riktig grabbkväll och vi laddar med Plankstek till middag, och en riktigt bra film som kompisen har hyrt på "PiratBukten" massor med popcorn och coca-cola...  Jag kan behöva det efter denna dagen på stan...

\\ Örjan

0 kommentarer: to “ Terapi so far...