Skrubblek

fredag 31 oktober 2008 0 kommentarer

Fru B har ett städryck och har gett sig på våran klädkammare, dock visar det sig att luften verkar tagit slut där inne för jag har nu fått frågan om hon kan kasta "Vulkan-grejen" som svärmor bar hit.. Jag trodde hon menade en lavalampa men det visade sig vara ångmaskinen..  

Hon ville även lyfta upp "Viftarna" på vinden.. Det är två stycken fläktar som vi använder på sommaren när det är för varmt på övervåningen..  

DSC_0343

Jag tror hon har tagit fasta på hur man leker skrubbleken efter grundaren Amos Persson..  Och druckit nått sprattelvatten eller så..

Jag skall snart ge förslag på att vi skall leka min variant av skrubbleken och om hon vill så får hon använda både ficklampan och reflexerna..  Å Helge Älg kan få titta på...

DSC_0346 

\\ Amos

0 kommentarer: to “ Skrubblek so far...