Mumin

tisdag 18 november 2008 0 kommentarer

Jag är trött efter att ha sovit crap de sista dagarna och dessutom så gör inte vädret att man blir piggare heller.. Jag är helt inne på spåret att jag skall bli ett mumintroll, tänk att få gå och lägga sig under ett tjockt härligt täcke och sova ända fram till slutet på februari, början mars..  Kliva upp och hitta moder natur klädd i ett härligt tjockt vitt täcke snö och klarblå himmel med strålande sol..

Men verkligheten är inte så och när jag tittar ut i vårat kök som ser ut som en stridshärjad gata i Beirut så känner jag den sista orken bara försvinna ut genom fönstret...

Men jag skall försöka sova ordentligt i natt och just nu så laddar jag med ett stort glas O`boj och myser lite med grabbarna i soffan...  Och om en stund så kommer jag att leka mumintroll genom att stjäla fru B´s täcke och hoppas på att hon tar reservtäcket från gästrummet och stoppar om mig med det oxå..

Sov gott!

troll

\ M

0 kommentarer: to “ Mumin so far...