Kontroller

måndag 13 oktober 2008 0 kommentarer

Fru B är ute i skogen och letar kontroller.. De har nattorientering med Bjusråsskolan, eller rättare sagt mörkerorientering eftersom det genomförs på kvällen och i mörker. Fast man vet ju aldrig för kvällen kan lätt över gå till natt om man inte har kontroll på vad man gör eller på de stackars eleverna som irrrar i mörkret..  Jag vet juh själv hur bra Fru B är på att orientera med karta sittandes i bilen och i fullt dagsljus, så jag hoppas för min skull att de satt henne i sekretariatet eller på att blanda saft, annars kan det bli en lång natt..

Risken kan vara att vi får kalla ut vår obefintliga försvarsmakt för att leta rätt på henne.. Fast jag vet att det förmodligen blir så att jag får ta på mig pannlampan och ge mig ut i Bjursskogen för att se om hon gått vilse eller om det är nån höst-trött björn som fått sig ett skrovmål..  Sover han nog gott på!

Själv så sitter man med alla fjärrkontroller och myser i soffan till Frölunda-Brynäs.. Undra om jag skall kontrollera temeraturen på en kyld HOF och lita på att hon är satt på att kontrollera stämpelkorten..

\ Ensam och övergiven

0 kommentarer: to “ Kontroller so far...