PayBack

torsdag 23 oktober 2008 0 kommentarer

I dag var det nära att jag hade fått utlopp för alla mina uppdämda känslor när jag och PellePennan skulle käka lunch på det lokala pizzahaket. En lite lätt promenad i det fina höstvädret skulle göra susen för min stressade kropp och hjärna, och smaklökarna hade ställt in sig på kebab...

Vid Kristineplan så blev det en halvhalt innan vi fick grönt vid trafikljuset och halvägs över så susar en vit skåpbil från SDR förbi precis framför våra fötter..  MatsRonny högg direkt med en frontkick mot bakskärmen men bommade med en hårsmån på grund av att jag gick och sov...  PellePennan fnittrade hysteriskt och sa att man inte får sparka efter bilar, men MatsRonny förklarade lugnt att det är helt ok när bilisten gör en vänstersväng över ett övergångsställe med grönt ljus, och dessutom pratar i mobil så att han inte ser oss fotgängare, ja då ska man ha en byngel i plåten..

På vägen tillbaka ringer "Hungran" och vill ta en kort lunchpromenad och givetvis ställer man upp när ens sällskap efterfrågas.. Vi tar en kortis förbi högskolan och jag hinner berätta om episoden vid kristineplan.. "Hungran" kommenterar att hon skulle behöva få slå på nått för att få lite utlopp av energi..  Så när vi passerar parkeringen vid skolan så står det en vit skåpbil från SDR där och det sitter nån och pratar mobil i förarsätet..

"Hungran" tittar vädjande på mig och väser nått om payback... MatsRonny dyker upp men jag lyckas hejda båda genom att konstatera..

Det är fel bil..

\\ M

0 kommentarer: to “ PayBack so far...