Däckhelvete

onsdag 29 oktober 2008 1 kommentarer

Inte ska ni tro att det gick att få lös däcken på Fru B´s bil..  Däckfirman som hjälpte henne i våras när vänster bak strejkade har dragit samtliga däck med tryckluftsdragare på för högt moment..  Inte ens när undertecknad med hävstång och samtliga 0,1 ton bakom lyckas rubba en enda mutter ja då är det nått som är helt galet.. MatsRonny lovade att spöa dem med fälgkorset och sen låta dem smaka skruvdragaren på lillskruven..

Jag sa till fru B att det var tur att hon inte fått punka ute längs vägen.. för det ända raka hade varit att kalla på bergare (ordvits)

Detta medförde att istället fick jag skifta däck på min egna bil för att kunna ta mig de 10 milen till Gevaliastad i morgon.. Å man bör ta det försiktigt över ryggen när det är den här årstiden. Trampa ur och styr med om det släpper...

Jag fick i alla fall en stämpel i myshäftet för visat intresse och att jag lyfte i däcken i skuffen på hennes bil...  Så nu saknas det bara 999.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 stämplar till innan det blir mysa av..  Men den som väntar på nått skoj som de säger..

\ MR

1 kommentarer: to “ Däckhelvete so far...