Fantasy

onsdag 8 oktober 2008 2 kommentarer

Kaninen har fått en kul läxa att göra som innebär att han skall skriva en kortare novell som skall vara inom genren fantasy eller skräck. För er som inte har kommit i kontakt med fantasy så är förklaringen på Wikipedia följande "-Fantasy är en kulturell genre som använder magi och andra övernaturliga företeelser som en viktig del av handlingen eller temat. Fantasy skiljer sig från de två närbesläktade genrerna science fiction och skräck främst genom känslan och temat"

Mitt förslag var att han skulle skriva fantasy och om sin pappa som i hemlighet är en magiker som fäktas med drakar.. Marcus funderade lite på vad jag menade och jag sa att det var lite som det är i verkligheten, att jag utför diverse magiska trick för att få konstiga apparater att fungera och på så sätt rädda världen från onska.Samt att jag heroiskt försöker värja mig från att bli bränd av drakar där chefsdraken "Kattla" är värst.

Fru B är så där road att bli kallad "Kattla", men sanningen är den att när hon inte är på humör så kan man rosta bröd på hennes utandningsluft. Hon som de andra drakarna i omgivningen har även vassa klor, syra att spy ut och iskalla kommentarer som kan döda. Som tur är har pappamagikern sitt magiska kreditkort och detta kan ge "Kattla" fritt spelrum i skattkammaren IKEA, och som alla vet så är skatter det bästa drakar vet samt det har en lugnande effekt på deras humör.

För att utöva en del av sin magi så har pappamagikern en trollstav och denna kan göra många förunderliga ting. Och än en gång så skall jag hänvisa till Wikipedia "-Trollstavar är redskap som man förenklar magin med. Man rör staven/käppen på ett speciellt sätt, säger några ord och så händer det det något magiskt". Fru B är mest glad när hon får lägga händerna på staven tillika fjärrkontrollen och med några knapptryckningar byta sporten mot nån konstig serie..

Marcus kommentar om det hela var att jag skulle vakna från min fantasi, kliva ur soffan och göra nått magiskt som att tömma diskmaskinen..

Jag som är så bra på magi får nog lura Linus till att göra jobbet..

\\ Gandalf

2 kommentarer: to “ Fantasy so far...