Stars on Ice

lördag 4 oktober 2008 0 kommentarer

Vårat normala liv har åter startat fastän kaninen fortfarande är skadad och under rehabträning. Lördagsmorgonen började vid 06.00 med frukost och sen styrdes kosan mot Lugnets Ishall och FaluIF-Cupen. 6 lag skulle göra upp om vem som var starkast och vem som var uthålligast.

Som sagt är det bland det roligaste jag gör att just umgås med dessa 14-15åriga killar och vara en del av deras idrott. Inte så att jag måste försöka förverkliga nått eget misslyckande utan bara grejen att få höra diskutioner och se hur de bygger sammanhållning och vänskap i laget.

DSC00299

Precis som Adam Alsing så har jag ägnat hela dagen åt att slipa skridskor, tejpat klubbor och försökt få grabbarna att äta och dricka så att de skall orka med en hel dags hockeying.. Man är både trött i kropp och knopp när man kommer hem och det var skönt att få krypa ner i sin fyrfota vän (Som Gösta kallar soffan)

Kvällen har bedrivits med att titta på stjärnor på is, och det har varit en lång väntan på att detta skulle gå av stapeln..  Stort av svensk TV att sända och Åsa har laddat hela dagen för att få krypa upp i soffan för detta evenemang.. Dock blev hon besviken när hon insåg att Marcus och jag menade helt andra stjärnor än hon..  Det hon ville se var Jesper Blomqvist och Tony Irving, och det hon fick se var Sid "The Kid" Crossby, Evgeni Malkin, Danny Heatly, Jason Spezza och Daniel Alfredsson..   Snacka om "Stars on Ice" och det är vad jag kan förstå helt slutsålt i Globen och jag måste villigt erkänna att jag gärna varit där... Åsa hade nog oxå gillat att jag var där.. Så hon fått se det andra fjantprogrammet!

Men det finns bara en typ av islek som gäller nu...   Hockey!

\\ Matte

0 kommentarer: to “ Stars on Ice so far...