Clash of the Titans

onsdag 29 oktober 2008 0 kommentarer

Skönt att få känna sig duktig genom att  lösa lite problem och inte bara sitta och flummskriva en massa konstiga dokument som förmodligen ingen kommer att läsa i alla fall... 

Våran ekonomidam som tycker att tidrapporten är viktigast i hela världen ringde och vovvade i mitt öra.. Men jag sa att hon skulle få rapporten så fort jag löst problemet som drabbade över en tredjedel av LM användare och citerade direkt en av mina favoriter..

Lieutenant commander Spock

"The needs of the many outweights the need of the few"

SpockVulcan

Mitt som jag tycker mycket väl valda citat föll helt platt till backen när hon torrt konstaterade att de hade minsann en körning och den väntade inte på att jag skulle rapportera..  Hade tänkt säga till henne att jag får min lön i vilket fall.. Men förmodligen hade tanten fått slag då.. Och jag är ju en snäll och omtänksam kille så jag lät det bero!

Nästa sammanstötning var av mer fysisk karaktär när jag gav mig på den väldige "Oswaldoooo"... Och likt de mäktiga Titanerna så hade vi en brottningsmatch som höll på att rasera större delen av våning ett där vi har våra rum.. Man skall hålla sig ur vägen när två 100 kilos pjäser bestämmer sig för att skojbrottas..  Och här höll jag nu på att ta slut på nästa dam som jobbar på LM.. Hon är inte riktigt van vid att det tas nappatag i korridoren och hon satt stum kvar när jag åkte vid 17 tiden...

Sista sammanstötningen kommer att vara lite senare då jag skall byta däck på Fru B´s bil.. som hon har bestämt! Och se detta som en varning att inte vara i närheten, för jag vet att vänster bak har en förmåga att sitta fast.. Även om jag använder den magiska elektriska apparaten..  Och märk väl att jag pratar om bilen och inte Fru B även om hon kan tjura emot oxå.

Nu är det dax att spotta i nävarna och ge sig på däcksbytet.. Hoppas det ger många bonuspoäng på myskortet!

\ M

0 kommentarer: to “ Clash of the Titans so far...