Taktil Stimulering

onsdag 22 oktober 2008 0 kommentarer

Har haft lite svårt att sova de sista dagarna på grund av för mycket att göra på för kort tid. Detta på grund av typiska I-landsproblem och att jag är för dålig på att använda ordet nej. Ja är oftas lättare och kostar även mindre i tid och pengar men det brukar medföra att man går rätt igenom den berömda väggen..

Jag är som tur är inte där än utan jag tror att detta är en övergående period av för mycket hjärnröta bara..  Dock fick jag tipset av en kollega i kväll vid en gemensam middag med jobbet, att man kan få hjärnan att koppla bort all tankeverksamhet genom att utnyttja ett sinne som är starkare, nämligen känseln..  Hon förklarade att detta var orsaken till att man gav småbarn en "snuttefilt" för att de skulle slappna av, men även att det funkade på tokstressade IT-muppar som har svårt att sova..  

Hon berättade vidare om att hon efter en resa gett sina barn varsitt gosedjur i froté men att hon nu fått låna ett av dem för att kunna stryka på när hon behövde slappna av.. ´

Jag blev nyfiken på om detta funkar och har nu läst på om begreppet för att kunna prova när jag känner mig stressad.. Förklaringen av vad det ger är följande ..

"Taktil Stimulering är en behandlingsform för ALLA som önskar avslappning och en ökad livskvalitet. Behandlingsmetoden är mycket bra för t ex människor som drabbats av ”utbrändhet/”hjärnstress”, eftersom det är en hjälp till att hitta tillbaka till  avslappning och balans i systemet som styr lugn och ro..

Med detta som motiv under västen så ser jag fram emot en god natts sömn och jag kommer nu att använda mig av Taktil Stimulering med mitt gosedjur som jag kallar Fru B...

God Natt

\\ M

0 kommentarer: to “ Taktil Stimulering so far...