Skilda världar

lördag 18 oktober 2008 0 kommentarer

Jag och Fru B är på minismekmånad i Stockholm och skall bara rå om varandra. Problemet är att vi har lite skilda åsikter om vad som är semester och vi är inte heller helt överens om vad man gör på en sån och inte. Hotell till exempel för fru B är ett äventyr och det är höjden av ledighet för då slipper hon göra frukost, vilket i normala fall våra killar gör på helgerna och vi delar på på vardagar. För mig så innebär hotell lika med jobb och det närmsta man kan komma fängelse utan att vara dömd till att avtjäna tid.. 

Dessutom så har hon helt missförstått frukosttiden och att när man är ledig så behöver man inte stiga upp kl 06.30, och om man kliver upp så innebär det inte att man skall leva om så att han som ligger och sover oxå behöver kliva upp..

Efter att ha boxat sig genom horderna av pensionärer som oxå är uppe toktidigt för att äta frukost så gav vi oss ut på gatorna i människobyn för att göra det kvinnor är bäst på..  Shoppa! Det första som investerades var en stegmätare som gör att man kan bevisa hur idiotiskt det är med shopping och dessutom så kunde jag inte bara ha en vanlig utan min kan nästan göra allt.. Utom diska!

8300 steg senare hade vi jobbat oss igen alla stora gallerior och vi hade ätit en mycket exklusiv Stockholmskokkorv, det gjorde att vi nu kunde ta oss an den mycket exklusiva Biblioteksgatan och alla stekare som glider fram där. Jag är helt säker på att ingen som gick där idag förutom jag skulle kunnat ha på sig gympabrallor och foppatofflor när de shoppade...  Vi lever nog i skilda världar!

Efter 11200 steg är vi nu tillbaka på hotellet och skall mysa..  Tja tveksamt eftersom min fyrfota vän i brunt mjukt skinn inte är här.. Mitt kylskåp med smörgåsmaten och mina kalla HOF inte är här.. Och ytterst tveksamt eftersom fru B har köpt en "Allt i Hemmet" som hon nu skall plöja igenom..

Som sagt vi är inte riktigt överens om vad semester och mys är...

\\ M

0 kommentarer: to “ Skilda världar so far...