Judas

söndag 26 oktober 2008 2 kommentarer

Vissa saker som man har i garderoben vill man hålla hemligt och inte att de skall tas ut och vädras till allmän beskådan.. Framför allt så vill man inte att Fru B skall få höra om vad som finns där och inte.. Min garderob är min garderob och så är det..

Men igår så bestämde sig "Majsan" att Fru B skulle få veta om mina nya golfskor som jag har införskaffat för att slippa blåsor och för att kunna vara torr om mina små söta fötter..  Det var under den fram till då trevliga middagen hos Boberg dä, som "Judas" som hon nu mer heter, bara grodade ur sig att jag minnsan hade köpt nya skor som smugglats in i garderoben och inte berättat om..  

Jag hade visst tänkt berätta om mina skor men det gäller att tajma när och hur man berättar vissa saker.. Inte bara kräkas ur sig! Ibland måste man dra en lite vit lögn bara för att slippa lägga energi på att förklara och motivera varför man köpt något som man verkligen behöver.. Dessutom så förstår inte Fru B hur bra själva inköpet är fören långt senare och det är då man skall berätta..   Vissa saker måste man låta mogna fram och vissa saker måste man låta Fru B tro att det är hon som har bestämt fast i själva verket så har man kört ett "Jedi Mindtrick" på henne..

I vilket fall som helst så har nu "Judas" lite jobb att göra för att återvinna det förtroende som hon igår brände med samma kraft som rymdfärjan bränner sitt bränsle.. 

DSC_0332 

Här har hon precis petat en Grissini i ögat på sig själv..  Inte så smart det heller..

Nu skall jag fortsätta att vara lite mjukbakis..

\\ M

2 kommentarer: to “ Judas so far...