Varulv

onsdag 15 oktober 2008 2 kommentarer

Det händer något hemma hos familjen Berg varje gång det är fullmåne och jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Det har inget med vuxenmys att göra om ni nu tror det, för fullmånen inträffar betydligt oftare än det ovan nämnda.. Näe det är nått med vår planet och månen som får alla i familjen Berg att sova crap..

I går kväll till exempel så hade jag precis backat upp mot stoppklossen när jag kände att detta kommer bara inte att funka, jag kan inte sova utan det är bara att kliva upp.. Efter ett par timmar i min fyrfota vän så återvänder jag till kojs och ligger och lyssnar på när klossen drar stockar.. Å då menar jag Redwoods!

Precis när jag är på väg på dubbeldate med Beonce och Shakira så känner den slumrande indianen i mig att det står nån i vårat sovrum.. Å mycket riktigt så står Berg Dy vid mammas sida och gnyr..

10åringen lider av detta konstiga fenomen mer än oss andra och tydligen så säger hans tillväxtzoner och leder ifrån när fullmånen spelar oss spratt.. Så jag fick raskt kliva ur min Aston Martin Vanquish och lämna B&S samt ta på morgonrocken och försöka leta på en Ipren till den lilla stackaren med växtvärk.. Baseballträet tyckte jag var lite i överkant för att få honom att sova igen!

Så efter att ha insett att det är fullmåne i natt igen så har "klossen" i egenskap av mamma flyttat upp avverkningen av Redwood till övervåningen och reumatikerns rum.. Han kommer att behöva både propp och kåpa för att kunna sova i det oljudet!

Detta har gjort att jag disponerar hela skjutbanan för mig själv.. Ingen betskena behövs och jag kommer inte att bli störd av nån avverkning eller liten varulv med växtvärk under min kommande dubbeldate med Beonce och Shakira..

Här ska det bli åka av..

\ M

2 kommentarer: to “ Varulv so far...