Fy fan va det snöar.. Australien hade varit skönt...

fredag 31 oktober 2008 2 kommentarer

Tur att man lagt på rätt sulor och rallydubben är vässade för i morse när jag klev upp så hade Kung Bore bestämt aatt det skulle dekoreras ordentligt.. Ca 10-15 cm tung blötsnö låg på marken och det friskar på rejält.. Hosjön ser ut som den är gjord av smält blyerts och det är nog inte läge för ett sent höstdopp..   Playa de Hosjo is closed...
 
DSC_0340

Men tid var bokad för service på rallybilen och de var bara att dra på sig storjackan och tuppeluvan och bege sig ut i snöstormen.. Jag behöver väl inte berätta om idioterna på sommardäck för de finns där även om det har snöat denna tiden sen ett par 10.000 år men för vissa så kommer det som en överaskning ändå..

Överaskning var det att stöta på Gösta Gebauer på Carlia och i sedvanlig ordning så kommer chef Gebauer ut från själva verkstaden och skiner upp när han ser mig, basunerar ut till hela personalen att om de inte är klar före lunch med hans bil och nu skjutsar ner honom till ATEA´s kontor så skall han bussa mig på dem..  Vad har jag gjort?
JAg fick i alla fall åka samma bil som "Il Bosso Grosso" och efter 300 meter så klev Gösta av vid kontoret och jag försökte försynt säga till verkstadskillen att jag ville till Hosjöstrand.. Han muttrade och sa att jag kunde få skjuts ner på stan och inte runt halva jordklotet..
 
Jag bestämde mig för att åka upp och terrorisera mina föredetta arbetskamrater på Logica och jag ringde "skäggis" å sa att jag var på ingång.. Så förmiddagen har gått åt till att drälla runt med en kaffekopp och vara dryg med allt och alla...  Men det är iofs ett standardförfarande för mig..
 
Jag fick även belägg för misstankarna att konsulter bara krökar och lever rövare när vi kunder försöker föra en dialog med dem..   Bilden talar sitt tydliga språk och jag vet att de förmodligen stämplar ut vid 12 snåret för att sen gå på bärsen mer seriöst...  Dessa hittar jag vid arbetsstationen tillhörande driftchefen..
 
DSC00310
DSC00311
 
Ända felet jag ser är att han skulle satt ut dem i snön på fönsterblecket för att få rätt temperatur och inte satt dem vid utblåset från datafläkten, för då är de juh varma som de blir i den Australiska solen...   
 
Men "skäggis" är inte kräsen när det kommer till bärs..
 
\\ M
 

2 kommentarer: to “ Fy fan va det snöar.. Australien hade varit skönt... so far...