Kudd krig

söndag 5 oktober 2008 0 kommentarer

Vi har ett litet krig på Hosjöstrand. Fru B har ett antal kuddar som används som prydnad på skjutbanan, ja hon kallar den för säng och har som sagt helt missförstått funktionen både av den och av kuddarna...

Dessa kuddar ligger och skräpar när man är trött och bara vill krypa ner i kojsen, och som den man jag nu är så styr jag bara över de på de 30% av sängen som fru B äger..  Ägandeskapet är baserat på betalning av banan och kroppsvikt. Så varje gång som Fru B skall lägga sig så blir det ett herrans liv på grund av att hennes kuddar ligger på hennes sida. Jag förstår inte problemet för det är juh hennes kuddar och det är hon som promt måste ha dem i sängen..

Men jag är juh inte sämre än att jag kan ändra mitt betende och i kväll så hade kuddarna lagts på golvet nedanför sängen precis som fru B önskar och instruerat..  Dock hade jag lagt dem på hennes sida så att hon nästan snubblade över dem när hon skulle lägga sig, å då var det inte bra det heller..  Typiskt kvinnor!

Det tog ett tag innan ammunitionen i form av kuddar tog slut.. Dessutom har jag nu blivit bestraffad när hon upptäckte att jag skrev om henne, så jag måste gå naken genom vardagsrummet för att hämta en annan större kudde från min fyrfota vän som skall användas som nackstöd när hon skall läsa..

Hon skall få sin prydnadskudde..   Hårt i huvet när jag kommer tebax!

\\ M

0 kommentarer: to “ Kudd krig so far...