Suger

onsdag 10 september 2008 0 kommentarer

Äntligen en kort stund som gör det möjligt att skriva lite nonsens.. Är på roadtrip med Sarje.. Ja jag och Sarje har legat.. Jag över och Sarje under.. Vi började vår roliga trip i måndags kväll från Falun C mot Stockholm.. Kunde konstatera efter att ha åkt tåg i 2 timmar varför folk tar bilen i stället.. SJ suger på att passa tider och de är dålig på att informera om det oxå...

När två timmar hade passerat så var vi fortfarande bara i Sala.. En tripp som i bil tar under timmen.. Även om man kör lugnt. Väl framme i "Människobyn" så var vi drygt 45 minuter sena och det var under lätt jogg som vi tog oss till det anslutande nattåget mot Malmö. Där låg vi som små sardiner och och skramlade runt.. Ja jag den lätte och smidiga låg i överslaf och Sarje låg under.. Det är tur att det är nät och bälten så att man inte ramlar ur.. Tror inte att den antika vagnen pallat en Mats ramlande från drygt en och en halv meter.. Kan säga att det suger med sovagn! Sarje hade inga problem att sova iaf.. Det skvallrade snarkningarna om.. Jag var mest rädd för att trilla ur..

Gårdagen började med en lättare promenad genom Malmös gator för att hitta Lantmäteriet.. Det visade sig när vi kom fram att det var den kommunala och inte statliga vi skulle till.. Så det blev helt sonika att traska vidare och det kunde ändas göras om vi fick lite frukost i oss.. Denna utspisadesFairTrade Barista och det visade sig att det var den dyraste kaffeshoppen i hela Malmö.. 192 spänn för två mackor och en kaffe plus latte.. Snacka om utsugning!

Lite plåster på såret var att delar av intäkterna går till välgörande ändamål och mackan och kaffet var utsökt.. Efter detta så bar det av till Malmö stadshus och myndigheten där... Ett trevligt men oerhört slitigt besök då vi inte fick nån ordning på de problem som de upplever.. Jag hatar att förlora... Det suger fet... (Och jag blir inte smalare av det)

Efter att ha stämplat ut vid 18 tiden så sög vi i oss av det underbara sommarvädret i Malmö, och svalkade våra strupar med en kall Öl.. Den hade vi gjort oss förtjänta av.. Sen på tåget och vidare till Halmstad.. En mycket trevlig stad vad jag kan se.. Och som ligger vackert bredvid Nissan.. Staden har en hel del kända personer som de kan skryta med.. Och nu har de även mig och Sarje att skryta med.. Två dårar som tar taxi för att upptäcka att om vi gått genom parken så hade det varit en km på sin höjd.. Sucks bigtime!

Vi hade hoppats på att vara klara idag så att vi kunde ta ett tidigare tåg hem.. Men när vi stod på stationen så visade det sig att tåget precis gick.. Så nu får vi ta vårat ordinarie tåg och det suger för jag längtar så förbaskat efter mina barn och min säng... Stoppklossen är oxå saknad för hon gör att jag inte är så förbaskat rädd för att trilla ur bingen..

\\ M

0 kommentarer: to “ Suger so far...