Satans Ernst

måndag 22 september 2008 0 kommentarer

Nu är jag så arg så jag tror att jag skall slå sönder nått dyrt.. Inte speciellt moget men ilskan måste bara ut. Ja jag vet att jag borde springa eller ta en lång promenad och räkna till lika många miljarder som USA´s statsskuld..  Men det är inte lika tillfredställande som att slå sönder nått..

Kvällen blev totalt förstörd av att jag fick sätta på mig min VVS keps och byta toastol på nedervåningen. Den gamla hade börjat rinna och fyllde på tanken med jämna mellanrum.. Många har sagt att det bara var att byta packningar men vi kände att det var dax att pensionera stolen efter att den har fått tagit emot skit i 30 år.. Så ut med den gamla och in med den nya.. Mmmm  jag känner att det finns bra vibrationer och att stolen harmoniserar med det lilla badrummet..  Fan man vill bara kräkas på Ernst..

Ni skall inte tro att den gamla stolen ville ut.. nädå den satt som sten och redan här började jag ana oråd om att MatsRonny skulle dyka upp under nått skede.. Varnade familjen om vem som var i antågande och Blixten och Lajnus gjorde en taktisk reträtt till IcaMaxi för storhandling.. Kaninen tog sin kompis upp på övervåningen stängde dörren och jag tycker att det var ett bra val..

Efter att ha använt alla mina 0,1 ton för att få lös den gamla stolen så var det dax att lyfta in och mäta var den nya stolen skulle stå.. Det är ju liten kaka att bara lyfta den på plats... Markera vart man skall limma med silikonet och sen sätta den på plats..  MY ASS!

De nya kopplingarna till vattnet passade givetvis inte med de gammla och efter en timmes förtvivlad kamp med rörtänger, skiftnycklar och kofot så hade den envisa stolen inte kommit på plats.. Måste bara ge min kompis snickar-Kent en eloge som vägrar röra vid datorer och så fort han skall göra nått med den så ringer han.. Han har sagt det sundaste om att ge sig på saker man inte behärskar.. -Låt proffsen göra det de är bra på..  Med andra ord tro inte på vad Ernsthelvetet lurar i er att ni skall kunna fixa hemma..

Toastolsdjäveln är nu på plats och jag lovar jag aldrig mer skall ta på mig någon av mina förbannade kepsar.. Åsa tror i sin värld att jag både är bilmekaniker, snickare, elektriker, vvs montör, kock, cykelreparatör, trädgårdsmästare, Målare, taxichaufför, ventilations ingenjör, läkare och pc-tekniker..  Hon tycker att det är naturligt att jag skall fixa allt detta och det där med pappa och man det tycker hon jag skall se som en bonus bara..

Undrar vad hon säger när jag säger att det är färdigfixat hemma..

Nu skall jag gå ut å slå sönder nått!

\\ MR

0 kommentarer: to “ Satans Ernst so far...