Mer träning var det

lördag 13 september 2008 0 kommentarer

Fredags kväll berdrevs i träningens tecken och det var tjat om att man skulle med in på Gladiator. Förra veckan så blev jag träningskompis med "pippi" och vi kan väl säga som så att det hon har i entusiasm tar jag igen i soffrodel...  Hon körde slut på mig då och det visade sig igår att hon fortsatte på samma spår, hon kommer att få igen var så säker..

Känns rätt skönt att ha kommit igång med styrketräningen  och att jag börjar närma mig samma nivå som när jag la av för 10 år sen.. Ja jag vet men latmasken har suttit väl omslingrad runt ryggraden och den släpper inte så lätt. Fick dock tipset att lägga ett äpple på ryggen när jag låg i soffan och då skulle tydligen masken krypa ut självmant..  Så nu är det bara att försöka komma igång med mer seriös löpning och gång, för att få kläderna som krympt i tvätten att passa igen.. Det största hindret är dock att i samma mängd minska intaget av Carlsberg oxå och det är inte det lättaste..

Pippi såg till att gårdagens bröstpass blev extra tungt genom att utnyttja sin ungdomliga charm och påkalla min erkända gubbsjuka. Så jag skall villigt erkänna att jag har duktig ont i tuttarna idag, och det är inte värdens minst ödmjuka gång man uppvisar när man försöker undvika att stöta i mot brösten med armarna..

Efter träningen så var man givetvis tvungen att återhämta med en kall pilsner i bastun och den smakade himmelskt. Pass 19 tiden så var det bokat bord på Banken Bar och Brasserie, och där anslöt resten av familjen Berg, ja förutom äldsta styvsonen han var på Fredagspub på sitt jobb..

Maten var lite av en besvikelse och brukar hålla bättre nivå än igår, men det fick man kompensera med mer återhämtande dryck och mod på flaska. Mitt i detta så får man ett SMS av Fia som äger MåBättre om att hon är dålig och inte kan ta sitt Spinningpass som är kl 9.00 på Lördagsmorgonen.. Som den gentleman man är så ställer man givetvis upp, kändes rätt just då, kändes inte lika rätt när man vaknade och hittade kvittot från kvällen innan.. 13 Hof och en och en halv flaska vin på 3 pers kändes i kroppen under spinningpasset, men det genomfördes och efter ett varmt bad och en liten speednap i rodelsoffan så var man människa igen.. 

Nja..  Det är typ nu man är människa! Men träning blev det..

\\ M

0 kommentarer: to “ Mer träning var det so far...