Holmgång i sängkammaren

tisdag 2 september 2008 2 kommentarer

Tänkte göra det som alla säger man skall göra när man bloggar.. Lämna ut mig själv till fullo.. Eller rättare sagt så kommer nog många att bli utlämnade på grund av att de kanske, vad vet jag känner igen sig..

Ni tror säkert att ni kommer får veta nått smaskit om mitt privatliv och vad som föregås i sänghalmen hemma hos familjen Berg.. Å det är helt rätt.. Det kommer ni..

En typisk kväll är att samtliga i familjen susar runt på olika aktiviteter och som familj samlas vi i bästa fall runt 21 tiden på kvällen och där tar en gemensam fika.. Här avviker det första hindret för lite "vuxenmys" Lajnus.. Han protesterar sällan att han är tvungen att hoppa i säng och det brukar vara mer självmant än påtvingat..

Sen under de närmaste två timmarna så vet man att "Idioten" kommer att ringa eller sms´a ett par gånger till Åsa, så tro att man skall kunna hoppa i kojs är bara ren utopi.. Dessutom så är "Duracellkaninen" på träning och kommer hem vid pass 21.30 och skall då utfodras med en plåt varma mackor eller ett 10-15 tal fiskpinnar med mos plus 1 liter mjölk.. Detta gör att han är klar med energiintaget vid ca 22.40-23.. Och sen har han cirkus 40-50 min ytterligare för att komma ner i varv och kunna börja tänka på säng gång.. Det händer dock att skivstång och hantlar kommer igång igen, så då får man gå upp och utdela en dansk skalle så att insomnandet går fort...

Innan det då är dax att inta liggställning så skall samtliga lampor i huset släckas. å då menar jag samtliga.. Lajnus är lite mörkis och då åker alla på när han skall sova.. Inge "GreenThinking" här inte..

Sen börjar den magiska stunden... Fru Berg har sin ritual med diverse olika nässprejer och näsklämmor.. Sen skall"TempurKudden" läggas så att man får bra stöd för nacken.. I öronen stoppas hörlurar med ljudbok för att slippa höra mig snarka och gnissla tänder.. (Detta har aldrig bevisats och jag nekar tills det att det är fastställt i domstol)

Själv så snurrar man runt som SID i IceAge och givetvis för att skona frun så är man utrustad med bettskena, och den gör att man knappt kan "schluddra" när man pratar å man är "vejy sessy".. Men man slipper huvudvärken.. Min huvudvärk vill säga.. Fru Berg´s är kronisk!

Här börjar då det intressanta när fru Berg under sin ljudboks-konteplation har kommit på nått som skall göras eller frågas om.. Med en nasal röst.(På grund av näsklämman) så kommer det!

-Vill du go upp till kledkammaren å kolla om det e tent ?

Vilket jag som man och halvsovandes uppfattar som vill du i klädkammaren om du är tänd !!?? Och svarar förvånat med bettskenan i.. Schka vi älschka i klädkammaren?

Detta utspel resulterar i att hon vänder sig tvärt och skall reda ut det hela.. träffar mig med armbågen i ansiktet så att bettskenan åker iväg.. Jag fäktar för att försvara mig och får tag i sladden till hörlurarna och lyckas lugga henne när dessa dras ur och fastnar mellan håret och tempurkudden.. Sen är boxningsmatchen i full gång..

Ruggigt mysigt vill jag säga..

Här är en till som är less på sin säng Sängen skall ut

\\ Romeo

2 kommentarer: to “ Holmgång i sängkammaren so far...