Nerd Herd

torsdag 11 september 2008 0 kommentarer

En riktigt skitdag måste jag tillstå med all ärlighet. Det har varit systemhelg och det är som vanligt får jag lov att säga alldeles för mycket efterdyningar för att det skall vara bra. Men jag skall inte älta tråkigheter för det orkar jag inte...  Tänk vad en kall pilsner kan göra för underverk med humöret, lägg sen till detta bra musik i form av Foo Fighters och möjligheten att det är i kväll man får åka till "Jymden"  så är nog livet rätt ok ändå..  Man kunde ha varit döende eller nått värre..

Dessutom så verkar det på nått underligt sätt som jag blivit accepterad av "The NerdHerd". Den självskrivne ledaren för "The Herd" är givetvis  den väldige Oswaldoo, i vilken jag har hittat min Nemesis när det gäller att göra sin röst hörd. Han både pratar mer och högre än mig, och dessutom så gillar han precis som mig att trissa "Hungran" till att skratta sitt glaskrossar skratt..

""The herd" är givetvis grabbarna som bara håller på med diverse konstiga online spel och som i bästa fall har windows på sina hemma PC:n men då bara för att spela spel. För dessa grabbar de lever sitt liv i ett svart hål i Linux, och tro att man ska kunna installera nått som underlättar sitt datande är bara att ge upp, för det skall vara krångligt och svårt...  Det är stabilt!

Själv så skiter jag i vilket system det är bara det funkar och det bästa systemet är det som har Carlsberg.. Probably the best IT-System in tha world!

Dagens Ågren: Linus säger till pappa vid frukostbordet när han förstår att jag skall bort ett par dagar nästa vecka oxå..  -Åååååå du är juh bara borta...  Jag har snart glömt bort vad du heter!!!  (Undrar om han vill ha en PS3:a i Julklapp)

Dagens Panik: I Oswaldoos bil med barnsäkra dörrar efter besök på Lilla Saigon...  Oswaldoo till Mats och PL.. OOooooo  Jag bara väntar på rapen som skall lätta på trycket från min mage...  (Vilken djävla tur att han tänkte lätta den vägen)

(Synpunkter på min blogg eller inlägget skickas via mail från ett Unix likt system genom att använda kommandot cat>/dev/null)

\\ L Torvalds

0 kommentarer: to “ Nerd Herd so far...