Häng på Kä...ng

onsdag 3 september 2008 0 kommentarer

Jag tror bestämt att jag är utsatt för en konspiration, en gruppering av människor som försöker göra min bilkörning till ett helvete.. Jag är inne på linjen att nån av grannarna sitter och kollar när jag ger mig iväg på morgonen och då snabbt bara skickar ut till alla att nu är "han" på väg.. Mina misstankar är riktade mot en person som ofta lämnar huset bra mycket senare än jag och jag skall inte nämna honom vid namn.. men kan säga att han jobbar på ett IT företag och verkar både ha tiden och resurserna att hålla koll...

Första problemet uppstår när han använt sina kontakter på Vägverket, och även där finns det kopplingar direkt på våran gata.. Dessa ser givetvis till att under den mest hektiska perioden på morgon och kväll stänga av och bygga om längs väg 80..  Va fan ska det tjäna till att spruta tjära på vägbanan och sen lägga på sand som skall borstas av.. 

Jo det syftar bara till att jag skall få en sån skitig bil så till och med mackägarna vägrar att ta emot den, för de är rädda att skitiga bilen kommer att förstöra deras fina biltvätt.. Så det innebär att jag får handtvätta bilskrället...

Nästa hinder är då dessa långtradare som givetvis oxå fastnat i vägverkets fällor.. Tungt lastade med timmer och stål försöker de mödosamt ta sig uppför ryggenbacken.. Nu är ju väg 80 dubbelfilig just där för att underlätta.. Fine! Men då är de ju givetvis med i hela konspirationen och även de utlänska chaufförerna ligger på medhörning om att blå saaben är på väg.. Och passar då på att försöka köra om varandra uppför när de är tvungna att hålla 40 km/h på grund av tung last..  

Efter det så kommer idioterna som utan tanke på liv eller lem håller 170km/h tills dess att de får ett mobilsamtal och helt plötslig börjar krypköra..  För denna kategori är till 90% karlar och de kan som sagt inte göra flera saker samtidigt.. Inte ens med handsfree..  Detta med mobilsamtalen sammanfaller givetvis när det är enkelfiligt med vajerräcke så att det är helt omöjligt att köra om..  Dessutom vet jag vem det är som ringer dem och har hackat in sig på väglagskamrorna för att se när jag passerar..

Sen kommer HOFORS...  Inga kommentarer!

Sista etappen är värst för då har klockan börjat närma sig 08.00 och folk har bråttom till jobbet..  Då dyker alla typer upp..  Allt från Nya bilar utan blinkers.. Nya bilar med trasig farthållare..  Nya bilar utan speglar.. Nya bilar med speglar, men med ett fruntimmer i bilen..  Gamla bilar som inte borde köras.. Gubbar i keps.. Kärringar som är rädd för allt och alla.. 18 åriga schumachers...  You name it! Alla med samma mål nämligen att reta skiten ur mig...

Jaja.. jag vet Majsan.. Jag och din Morfar är kvinnohatare..  Men det är bara vad du tror.. Jag säger som Dr House.. Det är inget personligt..  jag tycker illa om alla som kör bil som idioter..

Favoriten är dock när man svänger in på småvägarna och hamnar bakom vad som man direkt kan identifiera som en stressad kvinna på väg till jobbet..  Hur ser man då det?? Jo.. Hon försöker sminka sig samtidigt som hon "åker" sin bil..  Detta genom att titta i solskyddsspegeln.. Krypköra i 30..  Dessutom så hänger bilbältet utanför klämt i dörren..  Det är då man får lust att göra som Lenny Norman säger i sin stå-up show.. Köra upp bredvid, slita tag i bältet och se henne åka upp mot rutan och skrika.. 

-"Häng på kärring jag har bråttom"

\\ MR

0 kommentarer: to “ Häng på Kä...ng so far...