Samma lika

onsdag 24 september 2008 0 kommentarer

Det är helt magiskt hur det kan vara så lika mellan olika arbetsgivare och typer av jobb.. Har precis fått skällning från vår nitiska löneansvariga och i hennes värld så är just tidrapporter det som får världen att snurra..  Att sen hela världen håller på att brinna upp på grund av total systemkollaps av cyberrymden det bryr hon sig inte om..

Jag trodde i min enfald att i och med bytet av arbetsgivare att jobbet med att tidrapportera skulle bli enklare.. Vi kan säga så här jag tycker inte om administrativt strul, och jag hatar att lägga tid på att system som skall vara användarvänliga eller automatiska ställer till med problem så att man får fysiskt ont i hela kroppen av att använda dem..  

Hoppet stod till att nu skulle det bli bra bara jag slapp "MacEnemy" och inget kunde juh vara lika illa..  Tvärtom så är det nu ännu värre!

Vi håller på med gissningslekar på hög nivå, och vi har tre system plus ett excelark med koder som måste användas. Detta innebär att man behöver två st 20tums skärmar för att kunna hålla koll på vart man är.. Dessutom så pratar inte systemen med varandra, så om det blir fel i flextid så måste man lämna in ett papper för att justera felet..  Och gud förbjude att man varit ute och rest för då lär man in i ett fjärde system för att få ut ersättning..

Åsså undrar man varför man inte hinner med det man borde... Jag är mer och mer inne på spåret att öppna en rabarberfarm..  Köra lite traktor och titta på när rabarbern växer som ogräs, fan så skönt.. Så kanske man slipper administrativa system som gör att man vill slå sönder något!!

Quote of the Week: "Those parts of the system that you can hit with a hammer are called hardware; those program instructions that you can only curse at are called software." –Anonymous

\ M

0 kommentarer: to “ Samma lika so far...