Stadier

måndag 29 september 2008 0 kommentarer

Jag vet hur man stavar till baksmälla! 

Det stavas 12 timmar fest, 5 timmar sömn, 2 resorb, 2 Ipren samt 6 timmar städning..  Detta innebar att familjen Berg låg allihopa vid 21 tiden igår. Barnen på grund av att de inte fick störa sina trötta föräldrar, helt säker på att Mackan var vaken till 23, men det vet jag inte eftersom jag sov då..

Snabb var jag när festen började att ana oråd när Peter min granne tog över chefskapet. Han beordrade ut samtliga gäster till den lilla skidstadion nere vid Pumpen och själv blev man utrustad med en för liten "fartdräkt" (Vilket jag nästan visste innan) och en ny typ av Ipod bestående av två CD skivor fasthållna av ett pannband.. Just pannbandet var bra för att hålla bort mitt hår ur ögonen när jag skulle stavgånga efter en liten snitslad bana. Tre moment skulle genomföras och det var "Vanlig" "Pass" och "Galopp" med stavar och  Gerdnand vände sig nog i sin grav och han hade nog dömt ut ekipaget kraftfullt och sagt nått om nödslakt..

DSC_0063

Smart var jag tvungen att vara när grannarnas skitungar var med under nästa moment. Jag fick en lapp med en fotbollsövning nedskissad, och jag skulle försöka att få dessa ouppfostrade ligister att göra det som stod på lappen. Jag vet dessutom att de fått instruktioner att vara riktigt obstinata och vidriga. Detta satte LT Berg och en visselpipa snabbt stopp på, och med en visitation av personilg utrustningen och en tydlig bild av mål och krav på övningen så var det bara kortare tid som det var oordning i truppen..   Ordnung must sein!!

DSC_0077

Stark var bålen som svåger Andreas blandade och det gjorde att feststämningen snabbt infann sig. Stärkta av denna behövde folk vara för att kunna se mig strutta runt i trikåer..  Men jag fick byta om till kläder som passar en riktig karl och festen kunde på så sätt fortsätta..

 Sexig tyckte många av männen att de var och de tyckte även att fruarna blev det mer och mer juh fler burkar med mod som inmundigades. Det var även så att det blev svårt att avgöra om det var rätt fru eller bara den som var sexigast man skulle hålla sig till.. Mysko fenomen det där och tur att jag är helt på det klara om vem som är min.. Kanske beroende på att vi blev utrustade med likadan rosa munkjacka..

DSC_0041

Osårbar brukar vara ett stadie som "Varanen" kommer till. Men just denna gången så hade han varit tvungen att sent avböja deltagandet på festen och anledningen till detta är privat och jag tycker mest synd om honom faktist. Vi hade ofantligt trevligt på festen och dessutom så har vi juh fått en till Norgehistoria att berätta..

Osynlig tyckte min kompis från Umeå att han var. Jag tror att den långa resan och styrkan på bålen gjorde att han kom i okontrollerad flatspinn.. Men efter att ha passerat gränsen och att MatsRonny gjort ett litet besök för att reda ut hur man beter sig så var allt lugnt igen.. Festen fortsatte tills dess att vi hade avverkat en massa rock-klassiker på luftgitarr.. Och jag tyckte att jag smög hem vid 5 snåret. Enligt fru Berg så gick vi samma väg fast jag gick dubbelt så långt.. Jag hävdar med bestämdhet att min väg lutade åt båda hållen!!

Döende kändes det som man var igår och man märkte att kroppen inte är gjord för att festa i tolv timmar.. Det var fler som beklagade sig på diverse skavanker och det bara understryker föregående påstående.. Det fanns inte riktigt tid att vårda sin baksmälla utan dagen gick åt för att röja efter röjet.. och det vi fick kvar i mat och sprit hade gott räckt till en fest till..

Men det dröjer innan jag utsätter mig för detta igen!

\ M

0 kommentarer: to “ Stadier so far...