Klossar

torsdag 4 september 2008 0 kommentarer

Trevlig resa till jobbet idag..  Extrafruns man var med som chaufför. Inte på sitt allra bästa solskens humör och började med en öppningsfras - Jag är sur   Men jag kontrade direkt genom att säga att då var det bättre att Titti körde så kunde han sitta bak och tjura.. Men det visade sig bara att han precis som jag inte riktigt styr över sitt liv och att vi har samma problem med att hålla koll på vad den andra parten har planerat för veckan.. Skönt att det är fler än jag som har problem med synk mellan Outlook och fruns papperskalender.. 

Kunde vara underlag för Bill Gates för att få Nobells fredspris om han löste den nöten..

Eftermiddagen skall jag och LingLing äntligen få vara med de stora grabbarna och leka.. Ja vi får komma upp ur källaren och delta på ett möte med vår grupp för att diskutera referensarkitektur.. Hmm fint ord det där..

Tydligen är vi IT Arkitekter och skall bestämma hur man skall bygga IT på Lantmäteriet..  Fan.. Bra jobbat av en som fick uppmaningen av sin far att göra en tipsrad av betyget från gymnasiet.. 1X2! Eller i bästa fall hamna på en parkbänk, som gymnasieläraren gissade på.. 

I vilket fall som helst så skall vi leka med klossar hela eftermiddagen och därigenom hitta det optimala sättet att ta oss i från nu och in i framtiden..  Känner mig lite som Marty McFly i "Tillbaka till framtiden"  fast min Saab är både snyggare och mer driftsäker än Delorean, samt det finns ingen professor som löser allt..  LingLing är dock en direkt kopia av Biff Tannen..   Misstänker att det är han som anmält mig till Folkpartiet samt intresseanmält mig på en Pastavagn på Blocket!

Jag har alltid gillat att bygga lego men vi fick aldrig blanda bitarna från de olika kartongerna och vi blev alltid kollade så att instruktionen på hur det skulle byggas alltid las tillbaka..    Nu känns det som vi skall bygga ett nytt Legoland, fast med alla bitar huller om buller och ingen instruktion på hur det skall sättas ihop..

Parkbänken och en Carlsberg börjar kännas lockande!

DSC00278

\ M

0 kommentarer: to “ Klossar so far...