Im your Pusher

måndag 8 september 2008 0 kommentarer

Jaha ja! en mycket intensiv helg som slutade på akuten.. Duracellkaninen spelade säsongens första träningsmatch i ishockey mot Valbo, och den slutade med en fraktur på vänster handled och gipsskena i 4 veckor.. Kostar på att spela hockey.. Dock var det här mer en olyckshändelse då Marcus krockar med sin motspelare, och hinner inte vika ner handen som kommer i kläm. Såg direkt från min plats i kiosken att det inte stod rätt till på sättet han släppte både vänsterhanske och klubba på isen.. Så än en gång så har Marcus nattvandrat på grund av skada och vid pass 05.30 så var "Langar" pappa tvungen att ge honom nått mot smärtan.. Han sover som en gris nu..

Även "Majsan" fick dra nytta av mina tjänster vad avser lagning av droger. Hon led av en fruktansvärd träningsvärk som i stort sett innefattade alla muskler i hela kroppen. Detta efter ett styrkepass med Toksussie.. Man får skylla sig själv om man tävlar med toksussie och jag tror inte "Majsan" gör om det.. Hon försökte förgäves få "Skäggis" att köpa nå knark ner på plattan i Stockholm.. Men han vägrade i sten och det är fel man att vända sig till.. Han tar inte ens huvudvärkstabletter... Men hon skulle ha fått HOF sa han.. Han har inte emot en 10-15 burkar öl eller beskadroppar.. Men tabletter går fetbort..

Själv har jag inga skrupler vad avser tabletter så jag erbjöd "Majsan" Citadon eller Voltaren.. Efter lite funderande så kom vi fram till att Voltaren skulle räcka.. Hon var ju inte sängliggandes av värken.. Och hon ville inte bli sängliggandes av tabletterna.. Voltarenen gjorde susen och ett Gladiatorpass på fredagkvällen kunde genomföras, och lite vin på det sen gjorde nog att "Majsan" oxå sov som en liten gris..

Trädgårds arbetet fortskrider och jag fick hjälp av Marcus och Linus i lördags.. Marcus kräver speciell utrustning då han bara kan från vänster.. Jag har dessutom fått bevis på att jag får arbeta i naturen.. Ett så kallat "Grönt-kort"
Det blev på grund av regn (Jag dansade inte det här gången) bara att stå under taket på rangen och öva utslag, men det fick duga.. Och resultatet är precis som det brukar för en nybörjare... blandat.

Dagen bedrivs på distans och jag skall pyssla om Duracellkaninen.. Han skall vila så att han snabbt läker ihop.. Jag står inte ut med att ha honom springades i trappen eller liggandes på golvet görandes sitt-upś... För då blir jag nog tvungen att ta nå tabletter för att få sova..

\\ Kenta

0 kommentarer: to “ Im your Pusher so far...